Mgr. Kateřina Jeřábková, Ph.D.

konzultace  čas
úterý

pátek

10.45 – 11.45

10.00 – 11.00

 Jindy po elektronické domluvě.

 


funkce: odborná asistentka
oddělení spec. ped. propedeutiky
tel: 585 635 331
e-mail: jerabkova.katerina@gmail.com, katerina.jerabkova@upol.cz
anotace předmětů v LS 2016/2017: viz níže v části Informace pro studenty

 Vědecko-výzkumné zaměření

  • Surdopedie
  • Sociální služby
  • Základy speciální pedagogiky
  • Výuka anglického jazyka u osob se speciálními potřebami
  • Lektorka anglického jazyka pro osoby se sluchovým postižením

 Publikační činnost

  • JEŘÁBKOVÁ, K. a kol. 2013. Školská integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Olomouc: UP. ISBN 978-80-244-3730-9.
  • JEŘÁBKOVÁ, K. 2013. Introduction to Special Needs Education. Olomouc: UP. ISBN 978-80-244-3738-5.
  • JEŘÁBKOVÁ, K. a kol. 2013. Komplexní péče o jedince s postižením či znevýhodněním. Olomouc: UP. ISBN 978-80-244-3733-0.
  • JEŘÁBKOVÁ, K. a kol. 2013. Úvod do speciální pedagogiky. Olomouc: UP. ISBN 978-80-244-3731-6.
  • JEŘÁBKOVÁ, K. – MARTINKOVÁ, E. – KRUŠINSKÝ, R. 2013. Lidé s postižením – historické aspekty. Olomouc: UP. ISBN 978-80-244-3602-9.
  • JEŘÁBKOVÁ, K. a kol. 2013. Teoretické základy speciální pedagogiky pro speciální pedagogy. Olomouc: UP. ISBN 978-80-244-3734-7.
  • KOZÁKOVÁ, Z. – JEŘÁBKOVÁ, K. – MICHALÍK, J. a kol. 2013. Sborník z konference k projektu „Inovace propedeutických disciplín pro studijní obory se speciální pedagogikou“. Olomouc: UP. ISBN 978-80-244-3785-9.
  • MICHALÍK, J. – JEŘÁBKOVÁ, K. 2011. Osoby se zdravotním postižením. In Kol. autorů. Výuka k různosti jako součást multikulturní výchovy a vzdělávání. Ostrava: Centrum vizualizace a interaktivity vzdělávání.
  • HANÁKOVÁ, A. – JEŘÁBKOVÁ, K. – STEJSKALOVÁ, K. 2011. Rub a líc.  In Kol. autorů. Výuka k různosti jako součást multikulturní výchovy a vzdělávání. Ostrava: Centrum vizualizace a interaktivity vzdělávání.
  • JEŘÁBKOVÁ, K. 2011. Nejčastější druhy postižení – sluchové postižení – základní informace. In Kol. autorů. Výuka k různosti jako součást multikulturní výchovy a vzdělávání. Ostrava: Centrum vizualizace a interaktivity vzdělávání.
  • JEŘÁBKOVÁ, K. 2010. Nová sociální služba – odborné poradenství pro uživatele sociálních služeb. In Sborník z XI. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a VI. Mezinárodní dramaterapeutická konference. Olomouc: UP.
  • JEŘÁBKOVÁ, K. 2009. Metodologie přípravy testu připravenosti žáků se sluchovým postižením ke studiu anglického jazyka. In Sborník k X. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a V. Mezinárodní dramaterapeutická konference. Olomouc: UP.
  • JEŘÁBKOVÁ, K. 2008. Fremdsprachenausbildung an allgemeinen Schulen und an Schulen fur Gehorbehinderete in TR. In BIEWER, G.; LUCIAK M.; SCHWINGE, M. Begegnung und Differenz: Menchen – Lander – Kulturen. Beitrage zur Heil- und Sonderpadagogik. Bad Heibrunn: Klinhardt. ISBN 978-3-7815-1577-2.
  • JEŘÁBKOVÁ, K. 2007. The Use of Languages during English Language Lessons at Schools for Hearing Impaired. In Proceedings of 5th International and 9th National Conference of the Association of Teachers of English of the Czech Republic WAYS TO TEACHING AND LEARNING. Hradec Králové: ATECR Newsletter Suplement. ISBN 978-80-7041-321-0.
  • JEŘÁBKOVÁ, K. 2007. Poradenství uživatelům sociálních služeb. In ZORA, č.3, SONS. ISSN 0231-6382.
  • JEŘÁBKOVÁ, K. 2007. Poradenství uživatelům sociálních služeb. In GONG, č.3, Praha: FRPSP. ISSN 0323-0732.
  • JEŘÁBKOVÁ, K. – JURKOVIČOVÁ, P. 2007. Spolupráce rodičů a školy při integraci tělesně nebo sluchově postiženého žáka. In Sborník z konference „Výchova, škola, spoločnosť – minulosť a súčasnosť. Bratislava: KP, PdF UK.
  • JEŘÁBKOVÁ, K. 2007. Žák se sluchovým postižením. In RŮŽIČKOVÁ, V. (ed.) Integrace zrakově a kombinovaně postižených žáků. Olomouc: UP. ISBN 978-80-244-1738-7.
  • JEŘÁBKOVÁ, K. – REGEC, V. 2007. Nástin informačních a poradenských služeb v Evropské unii. In POLÍNEK, M.D. (ed.) Poradenství pro osoby se specifickými potřebami v zemích Evropské unie. Olomouc: UP. ISBN 978-80-244-1733-2.
  • JEŘÁBKOVÁ, K. – MICHALÍK, J. 2007. The current legal and factual regulation of schoul integration of pupils with special needs at elementary schools in the Czech republic. In E-pedagogium, č.1. ISSN 1213-7758.
  • JEŘÁBKOVÁ, K. 2007. Nová sociální služba – odborné poradenství pro uživatele sociálních služeb. In Sborník VIII. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a III. Dramaterapeutická konference. Olomouc: UP.
  • JEŘÁBKOVÁ, K. 2006. Living Together in Society. In Speciální pedagogika, roč. 16, č.1. ISSN 1211-2720.
  • JEŘÁBKOVÁ, K. 2006. Dokumenty evropské unie týkající se osob s postižením. In PEUTELSCHMIEDOVÁ, A. a kol. Reflexe speciální pedagogiky v kontextu opatření EU. Olomouc: UP. ISBN 80-244-1444-9.
  • JEŘÁBKOVÁ, K. 2006. Pomůcky pro osoby se sluchovým postižením. In BENDOVÁ, P. – JEŘÁBKOVÁ, K. – RŮŽIČKOVÁ, V. kompenzační pomůcky pro osoby se specifickými potřebami. Olomouc: UP. ISBN 80-244-1436-8
  • JEŘÁBKOVÁ, K. – HATAŠOVÁ, J. 2006. Cizí jazyk na školách pro sluchově postižené. In Speciální pedagogika, č.2, roč. 16. ISSN 1211-2720.
  • JEŘÁBKOVÁ, K. 2005. Výuka anglického jazyka u sluchově postižených žáků a studentů v České republice. In Sborník Nové perspektivy v kognitivním a interkulturním vzdělávání: od předškolní výchovy k informační společnosti. Svatý Ján pod Skalou: Centrum ekologického výzkumu a výchovy. ISSN 1214-5041.

Recenze

  • JEŘÁBKOVÁ, K. (rec.) POTMĚŠIL, M. Reader to Hearing Impairment and Deaf Studies. In E-pedagogium, č.1, 2005. ISSN 1213-7758
  • JEŘÁBKOVÁ, K. (rec.) LUDÍKOVÁ, L. a kol. Kombinované vady. Olomouc: UP, 2005. In Speciální pedagogika, roč.16, č.1, 2006. ISSN 1211-2720
  • JEŘÁBKOVÁ, K.(rec.) Poradenství pro uživatele sociálních služeb. Praha: Institut Eda Robertse, 2007. In E-pedagogium, č.3, 2007. ISSN 1213-7758

 Grantová činnost

Harmonizace přístupů k osobám se specifickými potřebami v kontextu členství České republiky v Evropské unii. GAČR č. 406/05/H528. (spoluřešitel)

Inovace propedeutických disciplín pro studijní obory se speciální pedagogikou  Z.1.07/2.2.00/15.
0257. (spoluřešitel)

Tvorba a inovace e-learningových studijních podpor studia speciální pedagogiky. CZ.1.07/2.2.00/15.
0439. (odborný garant vzdělávací oblasti)

Rozšíření možností při přijímání a studiu osob se specifickými vzdělávacími potřebami na Univerzitě Palackého v Olomouci. CZ.1.07/2.2.00/29.0017. (lektor cizího jazyka)

Síť expertních pracovišť k zajištění inkluze v terciálním vzdělávání. CZ.1.07/2.2.00/29.0010. (odborný konzultant)

Systémová podpora inkluzivního vzdělávání v ČR. CZ.1.07/1.2.00/43.0003.

Poradenství uživatelům sociálních služeb – NRZP ČR – OPRLZ

Výzkum postojů uživatelů sociálních služeb k náběhu nového systému poskytování sociálních služeb

Výzkum postojů poskytovatelů sociálních služeb k náběhu nového systému poskytování sociálních služeb


 Užitečné odkazy


 Informace pro studenty

Anotace předmětů ZS 2016/2017

USS/UAAK            uaak_anotace

USS/NUTE            nute_anotace

USS/NUMZ           numz_anotace

USS/JTSP               jtsp_prednasky_anotacejtsp_cviceni_anotace

USS/JSZ1               jsz1_prednasky_anotacejsz1_cviceni_anotace

USS/JSPP              jspp_anotace

USS/JSP2              jsp2_prednaska_anotacejsp2_seminar_anotace

USS/MTSP           v řešení

Anotace předmětů LS 2015/2016

USS/JSP1, přednášky                             anotace_JSP1

USS/JZSP, přednášky, cvičení               anotace_JZSP_predanotace_JZSP_cvika

USS/JZSE, přednášky, cvičení               anotace_JZSE_predanotace_JZSE_cvika

USS/NAST, přednášky

USS/OTEP a RTEP, přednášky              anotace OTEP RTEP

USS/JSZ2, přenášky, cvičení

USS/UHIS, přednášky, cvičení              anotace_UHIS_predanotace_UHIS_cvika


Anotace předmětů ZS 2015/2016

USS/NUMZ, přednášky                              USS_NUMZ_anotace

USS/NUTE, přednášky                               USS_NUTE_anotace

USS/JTSP, přednášky                                 USS_JTSP_anotace

USS/JSP2, přednášky, cvičení                   USS_JSP2_prednasky_anotace

                                                                       USS_JSP2_cviceni_anotace

USS/JSZ1, přednášky, cvičení                    USS_JSZ1_prednasky_anotace

                                                                       USS_JSZ1_cviceni_anotace

USS/JSPP, přednášky                                 USS_JSPP_anotace

USS/JSZP, cvičení                                        USS_JSZP_anotace


 Pravidla pro emailový kontakt

Pokud mne chcete kontaktovat via email, prosím, vždy uveďte zkratku studijního předmětu, kvůli kterému mi píšete. Urychlí to vyřízení Vašeho dotazu. Děkuji.


Informace k asistenčním praxím

(USS/NUAX, USS/KNUAX, USS/OAX1, USS/OAX2, USS/OAX3, USS/OAX4, USS/RAX1, USS/RAX2, USS/RAX3, USS/RAX4)

PROSÍM O UVÁDĚNÍ ZKRATKY ASISTENČNÍ PRAXE DO ODEVZDÁVANÝCH DENÍKŮ PRAXE. NEOZNAČENÉ DENÍKY NEBUDU DOHLEDÁVAT!!!

podminky-splneni-asist-praxe_2015_16


Vedení závěrečných, bakalářských a magisterských prací (2017/2018)

Před rozhodnutím o vedení Bc. nebo Mgr. práce od studenta očekávám:

1. vymyšlení přibližného názvu práce (po konzultaci můžeme upřesnit)

2. vytvoření očekávané osnovy práce, včetně návrhu obsahu jednotlivých kapitol (u každé kapitoly 2 větami popis jejího obsahu)

3. návrh cílů práce

4. specifikování řešeného praktického problému (v případě, že práce bude mít praktickou část)

5. sepsání 3stránkové ukázky z jedné kapitoly teoretické části práce – zde student prokáže schopnost pracovat s odbornými zdroji + gramatickou a stylistickou úroveň psaní

Témata Bc. a Mgr. prací pro akademický rok 2017/2018

Témata Bc. prací:

1. obsazeno
2. obsazeno
3. volné téma dle návrhu studenta
4. volné téma dle návrhu studenta

Témata Mgr. prací

1. volné téma dle návrhu studenta
2. volné téma dle návrhu studenta
3. volné téma dle návrhu studenta
4. volné téma dle návrhu studenta