Mgr. Jaromír Maštalíř, Ph.D.

Konzultace (ZS 2019/2020) Čas
ÚTERÝ 9.00 – 11.00
Konzultace v jiných dnech jsou možné dle předchozí emailové či telefonické domluvy

Funkce: Odborný asistent

Číslo dveří: Purkrabská 1.18

Tel: +420585635350
Email: jaromir.mastalir@upol.cz

Email2: MastalirJ@seznam.cz

Vědecko-výzkumné zaměření:

Psychopedie, expresivní terapie,  současné trendy v přístupech k osobám se zdravotním postižením, alternativní a augmentativní komunikace, kvalita života, individualizace a humanizace sociálních služeb.

Vzdělání:

  • 09/2005 – 06/2008: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta:Speciální pedagogika (Bc.)
  • 09/2008 – 06/2010: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta: Speciální pedagogika (Mgr.)
  • 09/2010 – 05/2015 Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta: Speciální pedagogika (Ph.D.)

Pracovní zkušenosti:

  • 01/2015 – doposud: asistent, Ústav speciálněpedagogických studií, Pedagogická fakulta UP v Olomouci
  • 02/2010 – 08/2011: ZŠ a MŠ Mohelnice: speciální pedagog – třídní učitel
  • 09/2007 – 08/2009: Charita Zábřeh: sociální pracovník
  • 10/2006 – 06/2008: Spolu Olomouc, o.s.: osobní asistent

Zahraniční pobyty:

  • 10/2019 – 10/2019: Universidad de Granada, Spain (výuka)
  • 09/2018 – 04/2019: Bowling Green State University, USA (pracovní stáž)
  • 10/2017- 10/2017: Universidad de Granada (Ceuta), Spain (výuka)
  • 15/2017- 15/2017: Pavlodar State University, Kazachstán (výuka)
  • 10/2016 – 10/2016: Universidad de Granada, Spain (výuka)
  • 09/2016 – 09/2016: Univerzita Komenského v Bratislavě, SK (výuka)
  • 09/2014 – 10/2014: Neighbourhood Networks, UK (studijní stáž)
  • 11/2012 – 12/2012: Valdosta State University, USA (studijní stáž)
  • 03/2012 – 07/2012: Neighbourhood Networks, UK (pracovní stáž)
  • 08/2006 – 01/2007 CHN University Netherlands, Nizozemí (studijní stáž)

Publikační činnost (výběr):

  1. VALENTA, M., MIKLÁŠ, M., MAŠTALÍŘ, J. Možnosti využití dramaterapie při práci s žáky v základní škole speciální. 2009. Praha: IPPP ČR, ISBN 978-80-86856-59-9. (monografie)
  2. MAŠTALÍŘ, J. Využití koncepce plánování zaměřené na člověka pro uživatele sociálních služeb se zdravotním postižením. In Sborník XII. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a VII. Mezinárodní dramaterapeutické konference. UP: Olomouc. 2007. ISBN 978-80-244-2966-3. (příspěvek ve sborníku)
  3. MAŠTALÍŘ, J. Problematika přechodu absolventů základních škol speciálních se středně těžkým, těžkým mentálním postižením a souběžným postižením více vadami do systému sociálních služeb v návaznosti na proces individuálního plánování. UP: Olomouc. 2012. ISBN 978-80-244-3190-1. (příspěvek ve sborníku)
  4. KŘÍŽKOVSKÁ, P., MAŠTALÍŘ, J., VYMAZALOVÁ, E. 2012. Reálné faktory inkluze v kontextu problematiky institucionalizace a deinstitucionalizace. In Sborník XIII. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a I. Tyflopedická konference. UP: Olomouc. 2012 ISBN 978-80-244-3364-6. (příspěvek ve sborníku)
  5. MAŠTALÍŘ, J. Problematika přechodu absolventů základních škol speciálních se středně těžkým, těžkým mentálním postižením a souběžným postižením více vadami do systému sociálních služeb v návaznosti na proces individuálního plánování. In. Regec, V. (ed.) /Posilování kompetencí v oblasti informačních technologií mladých vědeckých pracovníků při práci s osobami se zdravotním postižením/ (Sborník z konference), 1. Vyd. Olomouc: Universita Palackého v Olomouci. s. 135 – 145. 2012. ISBN 978-80-244-3190-1. (příspěvek ve sborníku)
  6. MAŠTALÍŘ, J. Problematika plánování přechodu žáků s mentálním postižením ze základních škol speciálních do systému sociálních služeb v návaznosti na proces individuálního plánování. In Sborník I. Konference mladých vědeckých pracovníků. 1. Vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. s. 194 – 201. 2013. ISBN 978-80-244-3823-8. (příspěvek ve sborníku)
  7. MAŠTALÍŘ, J., OLEJNÍČKOVÁ J., VALENTA, M. 2013 Názory špeciálnych pedagógov a pracovníkov vybraných sociálnych služieb na problematiku ukončovania povinnej školskej dochádzky študentov základných škôl špeciálnych v súvislosti ich prechodu do ďalších nadväzujúcich sociálnych služieb v Olomouckom kraji. In Zborník príspevkov zo Študentskej vedeckej konferencie v odbore špeciálna pedagogika a liečebná pedagogika „ŠTUDENT NA CESTE K PRAXI II.“ Prešovská univerzita v Prešove. 2013. ISBN 978-80-555-0840-5.(příspěvek ve sborníku – zahraničí)
  8. MAŠTALÍŘ, J. Názory speciálních pedagogů a pracovníků zařízení sociálních služeb na problematiku plánování přechodu žáků s mentálním postižením ze základních škol speciálních do dalších návazných sociálních služeb. In Sborník příspěvků XXI. celostátní konference ČAPV „Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti“. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. 2013. ISBN 978-80-7414-602-2. (příspěvek ve sborníku)
  9. MAŠTALÍŘ, J., VALENTA, M., TOMALOVÁ, P. 2013. Speciální pedagogika – uvedení do jednotlivých pedií. Agentura Gevak, ISBN 978-80-86768-64-9. (odborný studijní text)
  10. MAŠTALÍŘ, J. Vybrané alternativní edukační systémy a přístupy ve speciální pedagogice. Agentura Gevak. 2013. ISBN 978-80-86768-79-3. (odborný studijní text)
  11. MAŠTALÍŘ, J. 2013. Issues relating to the individual transition of young special educational needs students moving from their education systém onto an adult social care setting In Journal of Exceptional People, vol. 2. 2013. ISSN 1805-4978. (článek v odborném časopise)
  12. MICHALÍK, J., CHRASTINA, J., MAŠTALÍŘ, J., BASLEROVÁ, P. Assistant teachers for pupils with special educational needs in the czech republic – presentation of selected particular research results. Social welfare interdisciplinary approach, 2015, roč. 1, č. 5, s. 48-57. ISSN 2029-7424. (článek v odborném časopise)
  13. MAŠTALÍŘ, J., ŠEBKOVÁ, L. Social Care Services Aimed at Persons with Disabilities in the Czech Republic in the Context of Alternative and Augmentative Communication – Limits and Challenges. In ICERI2015 Proceedings. Madrid : International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2015, s. 1618-1628. ISBN 978-84-608-2657-6. ISSN 2340-1095. (příspěvek ve sborníku – zahraničí)
  14. MAŠTALÍŘ, J. Completion of Compulsory Education by Pupils with Learning Disabilities in the Context of the Transition Planning Process. In ICERI2015 Proceedings. Madrid : International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2015, s. 968-978. ISBN 978-84-608-2657-6. ISSN 2340-1095. (příspěvek ve sborníku – zahraničí)
  15. CHRASTINA, J., SMÉKALOVÁ, L., MAŠTALÍŘ, J., SNOPEK, P. Pedagogicko-psychologické aspekty života osob s diagnózou cystická fibróza – dopad do formálního vzdělávání a dalších forem celoživotního vzdělávání. In Sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogické fórum 2015. Přínosy, výzvy, očekávání. Hradec Králové : Magnanimitas, 2015, s. 97-108. ISBN 978-80-87952-11-5.  (příspěvek ve sborníku)
  16. LUDÍKOVÁ, L., KANTOR, J., MAŠTALÍŘ, J., RŮŽIČKOVÁ, V., DRLÍČKOVÁ, S., HRBÁČOVÁ, L., KABELKOVÁ, K., PETROVÁ, N. REMEŠOVÁ, Z., TĚTHALOVÁ, L., 2017. Problematika kvality života osob se speciálními potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. 158 s. ISBN 978-80-244-5270-8. (kapitola v monografii)
  17. TOMALOVÁ P., MAŠTALÍŘ J., DUPALOVÁ P., MICHALÍK J.,  HOUSEROVÁ J., HRUBEŠOVÁ I., RYGALOVÁ I., KOLÁŘOVÁ H., 2017. Co je dobré vědět?…při péči o nemocné dítě… Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. 195 s. ISBN 978-80-244-5145-9. (kapitoly v knize)
  18. CHRASTINA, J., MAŠTALÍŘ, J., LUDÍKOVÁ, L., 2017. Breaking bad news – a short review of available models In 4th International Multidi-sciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts SGEM 2017 Conference Proceedings, Book 3, vol. III, pp. 101–108. ISBN 978-619-7408-20-1. ISSN 2367-5659. DOI: 10.5593/sgemsocial2017 /33. (příspěvek ve sborníku – zahraničí)
  19. CHRASTINA, J., VEČEŘOVÁ, H. MAŠTALÍŘ, J., 2017. Selected aspects of sexuality in adults with intellectual disabilities – a synthesis of international knowledge. 4th International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts SGEM 2017 Conference Proceedings, Book 3, vol. III, pp. 653–660. ISBN 978-619-7408-20-1. (příspěvek ve sborníku – zahraničí)
  20. MICHALÍK, J., CHRASTINA, J., MAŠTALÍŘ, J., 2018. Je u nás inkluze inkluzí? In Inkluzívne prístupy v edukácii detí a žiakov (sborník z konference Inkluzívne prístupy v edukácii detí a žiakov, Levoča, Slovensko). Ružomberok, Slovensko: Verbum, 2018. s. 20–30. ISBN 978-80-561-0598-6. (příspěvek ve sborníku – zahraničí)
  21. MICHALÍK, J., CHRASTINA, J., MAŠTALÍŘ, J., HRUBEŠOVÁ, I., SILBEROVÁ, A., 2018. Communicating an unfavourable medical diagnosis of a child and the impact on the quality of life of caregivers. In 5th International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences & Arts SGEM 2018, Conference Proceedings vol. 5, Science & Society Issue 3.2, pp. 65–72. ISBN 978-619-7408-54-6. ISSN 2367-5659. DOI: 10.5593/sgemsocial2018/3.2. (příspěvek ve sborníku – zahraničí)
  22. MICHALÍK J.; BASLEROVÁ P.; RŮŽIČKA M.; LANGER J.; FINKOVÁ D.; CHRASTINA J. KRŠKOVÁ M.; HRUBEŠOVÁ I.; MAŠTALÍŘ J.; PASTIERIKOVÁ L.; POSPÍŠILOVÁ I.; KOZÁKOVÁ Z.; HOUŠKOVÁ T.; BOHANESOVÁ A.; MUŽNÁ V.; VOJTOVÁ S.; HIRŠOVÁ A.; KUBECOVÁ S.; VÍTKOVÁ S.; PAVLÍČKOVÁ V., 2018. Postoje pedagogických pracovníků k vybraným aspektům společného vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. 186 s. ISBN 978-80-244-5321-7. (monografie)
  23. MAŠTALÍŘ J., 2018. Counseling and completion of compulsory attendance for students with special education needs in the UK and the Czech Republic – comparative study In 5th International Multidi-sciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts SGEM 2018 Conference Proceedings, Science & Society Issue 3.5,  , vol. 5, pp. 101–109. ISBN 978-619-7408-57-7. ISSN 2367-5659. DOI: 10.5593/sgemsocial2018 /3.5  (příspěvek ve sborníku – zahraničí)
  24. MICHALÍK J.; CHRASTINA J.; MAŠTALÍŘ J.; HRUBEŠOVÁ I.; SILBEROVÁ A., 2018. Communicating an unfavourable medical diagnosis of a child and the impact on the quality of life of caregivers. In 5th International Multidi-sciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts SGEM 2018 Conference Proceedings, Science & Society Issue 3.2,  , vol. 18, pp. 65–72. ISBN 978-619-7408-54-6. ISSN 2367-5659. DOI: 10.5593/sgemsocial2018/3.2/S11.009 (příspěvek ve sborníku – zahraničí)
  25. VALENTA M.; MAŠTALÍŘ J.; LUDÍKOVÁ L.; FINKOVÁ D., 2018. Dynamika dílčích funkcí u předškoláků a žáků mladšího školního věku. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. 90 s. 978-80-244-5400-9. DOI:10.550/pdf.18.24454009 (monografie)
  26. MAŠTALÍŘ J., Beranová D., 2019. The Use of Active Teaching Methods Among Pupils with Learning Disabilities in Practical Schools. In 6th SWS International Scientific Conference on Social Sciences 2019 Conference Proceedings,  Issue 4,  , vol. 6, pp. 629–636. ISBN 978-619-7408-94-2. ISSN 2682-9959. DOI: 10.5593/SWS.ISCSS.2019.4 (příspěvek ve sborníku – zahraničí)

Projektová a grantová činnost:

  1. Studentská grantová soutěž Univerzity Palackého v Olomouci, 2012: Problematika přechodu absolventů základních škol speciálních se středně těžkým, těžkým mentálním postižením a souběžným postižením více vadami do systému sociálních služeb v návaznosti na proces individuálního plánování (PdF_2012_040) – hlavní řešitel
  2. Studentská grantová soutěž Univerzity Palackého v Olomouci, 2013: Aktuální výzvy a alternativní strategie ve speciálně pedagogické diagnostice (PdF_2013_10) – spoluřešitel
  3. Provázení 2014 – 2018: Poradenství, podpora a pomoc dětem a rodinám od okamžiku sdělení nepříznivé diagnózy dítěte (Nadace Sirius), 2014 – doposud – člen řešitelského týmu (2015 – 2017).
  4. Faktory ovlivňující dynamiku edukability dětí a žáků s potřebou speciálně-pedagogických podpůrných opatření, 2014 – doposud: člen řešitelského týmu
  5. Projekt CRP 13+: Podpora vzdělávání doktorandů a kariérního růstu post-doktorandů, 2016 – příjemce podpory
  6. Fond F: Efektivní adaptace začínajících učitelů na potřeby praxe 16, 2016 – člen řešitelského týmu
  7. Studentská grantová soutěž Univerzity Palackého v Olomouci 2017 (IGA UP, PdF_2017_013): Kvalita života osob se speciálními potřebami v aktuálním výzkumném kontextu – spoluřešitel
  8. OP VVV – MŠMT: Inovativní vzdělávání učitelů spojením teorie s praxí, 2018 – 2019 člen řešitelského týmu
  9. Rozvojový projekt v rámci institucionálního plánu Univerzity Palackého v Olomouci 2018 (FRUP_2018_019): Inovace studijního předmětu Alternativní a augmentativní komunikace – hlavní řešitel
  10. Studentská grantová soutěž Univerzity Palackého v Olomouci, 2019 (IGA UP, PdF_2019_017): Výzkum edukace osob s narušenou komunikační schopností a dětí se sluchovým postižením – vybrané otázky – spoluřešitel