Funkce: odborná asistentka
Číslo dveří: ZI- 1. patro, místnost 2.59
Kontakt: jana.tabachova@upol.cz
Tel:
Konzultace: na základě individuální domluvy
DIPLOMOVÉ A BAKALÁŘSKÉ PRÁCE se začátkem v akademickém roce 2024/2025: zájemci si mohou vybrat z nabízených témat níže nebo si připraví vlastní návrh tématu. K tématu si student připraví návrh zpracování tématu a seznam literatury ke zvolené tématice.
- Intervence u dětí s fonologickou poruchou s využitím terapeutického přístupu Metaphon
- Intervence u dětí s fonologickou poruchou s využitím terapeutického přístupu Cyklický trénink
- Intervence u dětí s fonologickou poruchou s využitím terapeutického přístupu PACT
- Sledování kvality a kvantity spánku u dětí s narušenou komunikační schopností
- Implementace škály GIGER pro děti do tuzemského prostředí
- Implementace nástroje InfantEAT do tuzemského prostředí
- Implementace nástroje PediEAT do tuzemského prostředí
- Implementace nástroje ChOMPS do tuzemského prostředí
V případě zájmu mě kontaktujte na e-mail. Při volné kapacitě se domluvíme na online konzultaci.
Vědecko-výzkumné zaměření
Hlavními oblastmi výzkumné činnosti jsou:
- Logopedická intervence u osob s narušenou komunikační schopností dětského i dospělého věku
- Rozvoj komunikačních schopností u osob se syndromickým onemocněním
- Výskyt poruch polykání a jejich vliv na komunikační schopnosti u jedinců se syndromickým onemocněním a u předčasně narozených dětí
- Problematika orálních restrikcí u jedinců všech věkových kategorií
- Diagnostika a terapie orofaciální myofunkční poruchy u dětí a dospělých
- Problematika neuro-vývojových poruch z pohledu diagnostiky a terapie
- Účinnost terapeutických programů u osob s narušenou komunikační schopností
- Logopedická prevence v předškolním vzdělávání
Publikační činnost
Cena rektora Univerzity Palackého v Olomouci za nejlepší vědeckou nebo uměleckou práci studentů bakalářských a magisterských studijních programů za rok 2014- 2. místo v oboru pedagogické vědy za práci Problematika Möbiova syndromu.
Cena rektora Univerzity Palackého v Olomouci za nejlepší vědeckou nebo uměleckou práci studentů bakalářských a magisterských studijních programů za rok 2015- 1. místo v oboru pedagogické vědy za práci Poruchy orální a orofaciální praxie v mateřské škole
TABACHOVÁ, J. Možnosti logopedické intervence u osob s Möbiovým syndromem. In: VITÁSKOVÁ, K. a kol. Vybrané odchylky a narušení komunikační schopnosti se zaměřením na specifika logopedické a surdopedické diagnostiky a intervence. Olomouc: Univerzita Palackého, 2015. s. 97-113. ISBN 978-80-244-4908-1.
TABACHOVÁ, J. (2016). Problematic of Möbius syndrome- case study. In: Society. Integration. Education.: Proceedings of the International Scientific Conference. Rezekne: Rezekne Academy of Technologies, s. 160-165. ISSN 2256-0629.
VITÁSKOVÁ, K., TABACHOVÁ, J. The importance of evaluating orofacial movements in children with and without speech, language and communication needs. In EDULEARN16 Proceedings. Madrid : International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2016, s. 3402-3411. ISBN 978-84-608-8860-4. ISSN 2340-1117.DOI 10.21125/edulearn.2016.1748
TABACHOVÁ, J. Poskytování logopedické péče jedincům se syndromickým onemocněním. In: VITÁSKOVÁ, K. a kol. Výzkum vybraných parametrů produkce a percepce hlasu, řeči a jazyka ve vazbě na specifické etiologické determinanty v logopedickém náhledu. 1. Olomouc: Univerzita Palackého, 2016, s. 83-99. ISBN 978-80-244-5099-5.
VITÁSKOVÁ, K., KYTNAROVÁ, L., TABACHOVÁ, J. Perception of Visual Schemes in Children with Autism Spectrum Disorder, Intellectual Disability and Developmental Language Disorder and its Impact on Education. In EDULEARN17 Proceedings. Madrid : International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2017, s. 4086-4091. ISBN 978-84-697-3777-4. ISSN 2340-1117.
TABACHOVÁ, J., VITÁSKOVÁ, K. (2017). Task of speech therapist in the care of newborn babies with sucking problems. In: Society. Integration. Education.: Proceedings of the International Scientific Conference. Rezekne: Rezekne Academy of Technologies, pp. 127-135. ISSN: 1691-5887. doi: http://dx.doi.org/10.17770/sie2017vol3.2287
VITÁSKOVÁ, K., KYTNAROVÁ, L., MIRONOVA TABACHOVÁ, J. (2017). Assesment of the influence of speech-language intervention on perceptual perceptual-sensory integration in persons with autism spectrum disorder in the context of assessing the pragmatic level of Language. In: Social Welfare Interdisciplinary approach. 1, n. 7. 117-129. ISSN: 2424-3876. doi: http://dx.doi.org/ 10.21277/sw.v1i7.297
TABACHOVÁ, J., VITÁSKOVÁ, K., KYTNAROVÁ, L. The evaluation of the development of auditory perception in individals with expressive language disorder in the context of education. In EDULEARN17 Proceedings. Madrid : International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2017, s. 4054-4063. ISBN 978-84-697-3777-4. ISSN 2340-1117.
MIRONOVA TABACHOVÁ, J., VITÁSKOVÁ, K. Syndrom „kamenné tváře“- Möbiův syndrom v systému komplexní péče. Listy klinické logopedie, 2017, roč. 2017, č. 1, s. 45-51. ISSN 2570-6179.
VITÁSKOVÁ, K., TABACHOVÁ, J. The Evaluation of Orofacial Praxis as an Important Component of Differential Diagnosis in Symptomatic Speech Disorders – the Example of Moebius Syndrome and Autism Spectrum Disorders. In Soriano, E. Sleeter, C. Casanova, MA. Cala, VC. Procedia – Social and Behavioral Sciences. Amsterdam : Elsevier (NL), 2017, s. 1537-1543. ISSN 1877-0428.DOI 10.1016/j.sbspro.2017.02.242
MIRONOVA TABACHOVÁ, J. Problematika dětské dysfagie a doporučení zahájení logopedické intervence u jedinců s ranými riziky z pohledu pediatra a dětského lékaře. In: VITÁSKOVÁ, K. a kol. Výzkum poruch a odchylek komunikační schopnosti a orofaciálního systému z logopedického hlediska. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2017. s. 49-62. ISBN 978-80-244-5288-3.
VITÁSKOVÁ, K; KYTNAROVÁ, L.; SCHWARZOVÁ, L.; MIRONOVA TABACHOVÁ, J. 2018. Možnosti hodnocení pragmatické roviny komunikace u dětí s poruchou autistického spektra II (Diskuse hlavních výzkumných zjištění v logopedickém náhledu). In: e-Pedagogium. Str. 9-15. ISSN: 1213-7499.
MIRONOVA TABACHOVÁ, J.; KYTNAROVÁ, L.; VITÁSKOVÁ, K. (2018). Therapeutic benefit of sandplay and work with symbols in client with disrupter communication ability. In: Journal of Exceptional People. Pp.71-83. ISSN: 1805-4986.
MIRONOVA TABACHOVÁ, J., KŘENKOVÁ, M., VITÁSKOVÁ, K. (2018) The Influence of Group Speech-language Therapy Prevention in Kindergarten on Vocabulary and Visual Perception. In ICERI2018 Proceedings. Madrid : International Association of Technology, Education and Development (IATED) s. 6267-6277. ISBN 978-84-09-05948-5. ISSN 2340-1095.DOI 10.21125/iceri.2018.2475
VITÁSKOVÁ, K., MIRONOVA TABACHOVÁ, J. The Evaluation of Sensory Integration and Partial Pragmatic Communication Abilities in Children with Autism Spectrum Disorders with the Application of a New Evaluation Material: Speech-Language Therapy Approach. Logopedia Silesiana, 2018, roč. 2018, č. 7, s. 17-35. ISSN 2300-5246.DOI 10.31261/LOGOPEDIASILESIANA.2018.07.02
VITÁSKOVÁ, K., BEDNARSKÁ, J., KYTNAROVÁ, L., MELOUNOVÁ, Z., MLČÁKOVÁ, R., MIRONOVA TABACHOVÁ, J., SCHWARZOVÁ, L., ŠVECOVÁ, E., VÁCLAVÍKOVÁ, L. (2018) Komunikační, jazykové a orofaciální procesy v logopedii. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci. 160 s. ISBN 978-80-244-5466-5.
MIRONOVA TABACHOVÁ, J., VITÁSKOVÁ, K. (2018) Effectiveness of neuro-developmental therapy in children with communication disability. In Soriano, E. Christine, S. Casanova, MA. Zapata, RM. Cala, VC. The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS. London : Future Academy, s. 538-548. ISSN 2357-1330.DOI 10.15405/epsbs.2019.04.02.68
MIRONOVA TABACHOVÁ, J., VÁCLAVÍKOVÁ, L. Hodnocení oromotorických schopností u jedinců s myofunkční poruchou pomocí elektromagnetické artikulografie. In: VITÁSKOVÁ, K. a kol. Komunikační, jazykové a orofaciální procesy v logopedii. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2018. s. 50-62. ISBN 978-80-244-5466-5.
MIRONOVA TABACHOVÁ, J. Péče o novorozence s poruchou sání z pohledu porodních asistentek a laktačních poradkyň. In: VITÁSKOVÁ, K. a kol. Komunikační, jazykové a orofaciální procesy v logopedii. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2018. s. 63-78. ISBN 978-80-244-5466-5.
MIRONOVA TABACHOVÁ, J., VITÁSKOVÁ, K. (2019) Experimental Use of Electromagnetic Articulography In a Person with Myofunctional Disorder. In The European Proceedings of Social Behavioural Sciences. Athens : Future Academy, s. 759-767. ISSN 2357-1330.DOI 10.15405/epsbs.2019.01.74
MIRONOVA TABACHOVÁ, J. Opožďování vývoje řeči ve vztahu k prořezávání zubů a přechodu na tuhou potravu. In: VITÁSKOVÁ, K. a kol. Výzkum specifických parametrů řeči, jazyka, komunikace a orofaciálních procesů v kontextu logopedické diagnostiky a terapie: Využití kvalitativních, kvantitativních a experimentálních metod v logopedii. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2019. s. 33-53. ISBN 978-80-244-5646-1.
MIRONOVA TABACHOVÁ, J. (2020) Pohyb a jeho vliv na vývoj řeči. Umění fyzioterapie. Příbor, 9(ú2020). 72-80. ISSN 977 2464 678 026.
MIRONOVA TABACHOVÁ, J.; VITÁSKOVÁ, K. (2020) Evaluation of primary reflexes in children with communication disorder aged 5 to 10 years in relation to preschool and primary school competences. In: ICERI2020 Proceedings. Madrid : International Association of Technology, Education and Development (IATED) s. 8171-8178. ISBN 978-84-09-24232-0. ISSN 2340-1095.DOI 10.21125/iceri.2020.1825.
MIRONOVA TABACHOVÁ, J. (2020). Frekvence výskytu přetrvávajících primárních reflexů u dětí s narušenou komunikační schopností. In: VITÁSKOVÁ, K. a kol. Vybrané otázky logopedického výzkumu ve vývojovém náhledu. (Výzkum poruch verbální a neverbální komunikace, hlasu, řeči a orofaciálních funkcí v kontextu moderní logopedické diagnostiky a terapie). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, s. 30-45. ISBN 978-84-09-14755-7.
TEOFILOVÁ, T., MIRONOVA TABACHOVÁ, J., VITÁSKOVÁ, K. (2020) The development of communication skills in a bilingual preschool Czech-Vietnamese child from a speech-language pathology perspective. Logopedia Silesiana, roč. 2020, č. 9, s. 1-18. ISSN 2300-5246.DOI 10.31261/LOGOPEDIASILESIANA.2020.09.23
MIRONOVA TABACHOVÁ, J. Stimulační účinek Neuro-vývojové stimulace na oblast orální motoriky, vizuomotorické koordinace a zrakového vnímání u dítěte s narušenou komunikační schopností. In: VITÁSKOVÁ, K. Vybrané determinanty a mechanismy hlasu, řeči a orofaciálních procesů v logopedickém výzkumu: Výzkum specifických determinantů a mechanismů poruch verbální a neverbální komunikace, hlasu, kognice a orofaciálních procesů z logopedického a speciálněpedagogického hlediska. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2021. s. 28-46. ISBN 978-80-244-6069-7.
ČERVINKOVÁ, K., MIRONOVA TABACHOVÁ, J., VITÁSKOVÁ, K. (2022) Speech-language therapists’ awareness of the use of orofacial myofunctional therapy as a treatment of obstructive sleep apnoea in the Czech Republic. Logopedia Silesiana, roč. 2022, č. 11, ISSN 2300-5246.
MIRONOVA TABACHOVÁ, J., VITÁSKOVÁ, K. (2022). Benefits of Neurodevelopmental Stimulation for Children with Developmental Language Disorder. ICERI2022 Proceedings. Madrid : International Association of Technology, Education and Development (IATED), s. 8236-8244. ISBN 978-84-09-45476-1. ISSN 2340-1095.DOI 10.21125/iceri.2022.2139
MIRONOVA TABACHOVÁ, J. (2022). Vliv neurovývojové terapie na dítě s narušenou komunikační schopností. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. 205 s.
MIRONOVA TABACHOVÁ, J. (2022). Mapování praktického užití terapií zaměřených na inhibici přetrvávajících primárních reflexů v praxi logopeda a speciálního pedagoga. In: VITÁSKOVÁ, K. a kol. Výzkum vybraných fyziologických a patologických mechanismů hlasu, jazyka a řeči, jejich hodnocení a intervence v kontextu logopedického, speciálněpedagogického a neurovývojového bádání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, s. . ISBN 978-80-244-6271-4. (v tisku)
MIRONOVA TABACHOVÁ, J.; RYBENSKÁ, T. (2022). Přístup k orální motorice v logopedické intervenci z pohledu speciálního pedagoga – logopeda, logopeda ve zdravotnictví a klinického logopeda. In: VITÁSKOVÁ, K. a kol. Výzkum vybraných fyziologických a patologických mechanismů hlasu, jazyka a řeči, jejich hodnocení a intervence v kontextu logopedického, speciálněpedagogického a neurovývojového bádání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, s. . ISBN 978-80-244-6271-4. (v tisku)
ÖRDÖGHOVÁ, H.; MIRONOVA TABACHOVÁ, J. (2022). Vývojová jazyková porucha z perspektivy rodiče. In: VITÁSKOVÁ, K. a kol. Výzkum vybraných fyziologických a patologických mechanismů hlasu, jazyka a řeči, jejich hodnocení a intervence v kontextu logopedického, speciálněpedagogického a neurovývojového bádání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, s. . ISBN 978-80-244-6271-4. (v tisku)
MIRONOVA TABACHOVÁ, J. (2023). Předoperační logopedická péče u zkráceného labiálního a lingválního frenula. Listy klinické logopedie, roč. 7(1), s. 11-18, doi: 10.36833/lkl.2023.007.
MIRONOVA TABACHOVÁ, J.; VITÁSKOVÁ, K.; KOŘISTKOVÁ, V. (2023). Retained primitive reflexes and their effect on education of children with developmental language disorder in the area of sequential processing, visual differentiation and naming speed. In: Propeustas didácticas para la nueva Sociedad del conocimiento, s. 95-104. (v tisku).
Projektová činnost
Projekt 2047- Vývoj vybraných diagnostických a intervenčních metod- Sběr dat a odevzdání podkladů ze sběru dat standardizačního souboru dětí s dysfázií pro revizi testu BTFS (2015)- dílčí řešitel
„Výzkum vybraných odchylek a poruch komunikační schopnosti se zaměřením na specifika logopedické a surdopedické diagnostiky a intervence“. IGA – Studentská grantová soutěž UP v Olomouci, 2015/2016. PdF_2015_024.- spoluřešitel
„Výzkum vybraných parametrů produkce a percepce hlasu, řeči a jazyka ve vazbě na specifické etiologické determinanty v logopedickém náhledu.“ IGA- Studentská grantová soutěž UP v Olomouci, 2016/2017. PdF_2016_019. – spoluřešitel
Pragmatická jazyková rovina u osob s poruchami autistického spektra. GAČR GA 14-31457S. 2014-2016- dílčí řešitel
„Výzkum v oblasti odchylek komunikační schopnosti a orofaciálního systému z logopedického hlediska.“ IGA- Studentská grantová soutěž UP v Olomouci, 2017/2018. PdF_2017_026.- spoluřešitel
„Výzkum vybraných parametrů komunikace, jazyka a orofaciálních procesů z logopedického hlediska. IGA“ – Studentská grantová soutěž UP v Olomouci, 2018/2019. PdF_2018_024.- spoluřešitel
Pilotní studie: Experimentální využití elektromagnetické artikulografie (AG501) ve výzkumu osob s myofunkční poruchou. Grantový fond děkanky Pdf UP v Olomouci. GF_PdF_2018_001.- hlavní řešitel
„Výzkum specifických parametrů řeči, jazyka, komunikace a odchylek orofaciálních procesů v kontextu logopedické diagnostiky a terapie s využitím kvalitativních, kvantitativních a experimentálních metod.“ IGA- Studentská grantová soutěž UP v Olomouci, 2019/2020. PdF_2019_026.- spoluřešitel
„Výzkum poruch verbální a neverbální komunikace, hlasu, řeči a orofaciálních funkcí v kontextu moderní logopedické diagnostiky a terapie.“ IGA- Studentská grantová soutěž UP v Olomouci, 2020/2021. PdF_2020_037.- spoluřešitel
Výzkum specifických determinantů a mechanismů poruch verbální a neverbální komunikace, hlasu, kognice a orofaciálních procesů z logopedického a speciálněpedagogického hlediska. IGA – Studentská grantová soutěž UP v Olomouci, 2021/2022. PdF_2021_030.- spoluřešitel
Výzkum vybraných fyziologických a patologických mechanismů hlasu, jazyka a řeči, jejich hodnocení a intervence v kontextu logopedického, speciálněpedagogického a nezrovývojového bádání. IGA – Studentská grantová soutěž UP v Olomouci, 2022/2023. PdF_2022_014.- spoluřešitel
Výzkum fatických, artikulačních, fonačních, pragmaticko-jazykových a kognitivně-jazykových aspektů komunikačních poruch v logopedickém náhledu. IGA – Studentská grantová soutěž UP v Olomouci, 2023/2024. PdF_2023_019.- spoluřešitel
Členství
- Mamila
- Asociace klinických logopedů
- Oral Motor Institute
- International Consortium Of Ankylofrenula Professionals
- The Myo Membership®
Vzdělání a odborná kvalifikace
- Základní kurz Bazální stimulace podle prof. Dr. Fröhlicha, PhDr. Karolína Maloň Friedlová, Ph.D.
- The Four Stages of Imitation, Pam Marshalla
- Certifikát poradkyne pri dojčení, Mamila
- Kurz MABC-2 Test motoriky pro děti, prof. PaedDr. Psotta, Ph.D.
- Specifika smyslového vnímání u dětí s autismem, Olga Bogdashina
- Feeding Therapy: A Sensory Motor Approach, Lori Overland
- Food S-T-R-E-T-C-H-E-S Starting from Familiar, Marsha Dunn Klein
- Vady zraku promítající se do předškolního a školního vzdělávání. Zkřížená lateralita z pohledu ortoptisty. Specifika očních pohybů u dyslexie. Mgr. Andrea Košťálová
- Grade the Ask: A Sensitive Strategy for Careful and Successful New Food Trying, Marsha Dunn Klein
- 5-Days to Screening Your First Pediatric Feeding Patient Training, Hallie Bulkin
- Applying the Code of Ethics in Speech-Language Pathology, brIQht ideas
- Transgender Cultural Responsiveness for Pediatric Speech-Language Pathologist, brIQht ideas
- Feel More Confident Understanding and Implementing the Minimal Pairs Approach, brIQht ideas
- Online Video Games as Valid Therapeutic Tools for the Treatment of Stuttering, brIQht ideas
- Problémy při čtení, psaní a pozornosti dítěte způsobené nejenom očními pohyby, Mgr. Andrea Košťálová
- Horns: Fun and Effective, Sara Rosenfeld Johnson
- Straws: Fun and Functional, Sara Rosenfeld Johnson
- Bubbles: Everyone’s Favorite Tool, Sara Rosenfeld Johnson
- Functional Assesment of Tethered Oral Tissues (TOT’S), Lori Overland, Robyn Merkel Walsh
- Functional Remediation of Tethered Oral Tissues (TOT’s), Lori Overland, Robyn Merkel Walsh
- The Pediatric Feeding Disorders and Anxiety Course, Melanie Potock
- The Pediatric Nutrition Course, Melanie Potock
- Teória bilaterálnej integrácie, diagnostika a pohybový program, Banská Bystrica, Dr. Dalziell, PhD., Mgr. Sipos
- The Picky Eater Course, Melanie Potock
- Nadchněte děti pro tvoření pro lektory a pedagogy, Radka Rubešová
- Approach to Feeding Parent/Caregiver Workshop, Toomey, PhD.
- The Role of Speech Language Pathologist Working in Self Contained Classrooms, brIQht ideas
- Teach Me to Play: Tips for Incorporating Dramatic Play in Speech Therapy, brIQht ideas
- School-Based Dysphagia Management: Putting Procedures Into Practice, brIQht ideas
- Phonological Interventions: Choosing the Best Approach, brIQht ideas
- Using Mindfulness to Manage and Reduce Your Speech Language Pathologist Stress, brIQht ideas
- Prevention of Orofacial Myofunctional Disorders in the 0-3 Population, Robyn Merkel- Walsh
- The Exceptional Child: Emprowered! Keynote Address, Talktools
- Vplyv príjmu potravy na rozvoj orálných funkcií: Alterácia sublingválnej uzdičky, Bratislava MUDr. Semjonová, PhD., PhDr. Jandová, PhD.
- Laheyovej model Vývinu reči- Ostrava, Doc. Mgr. Kapalkova, PhD.
- Myofunctional Orthodontics Seminar- Waalwijk, Hulsink
- Diagnostika školní připravenosti; varianta pro školská poradenská zařízení, Brno, Bednářová
- Rozvoj čtenářské gramotnosti na 1. stupni základních škol- Ostrava, Mgr. Emmerlingová
- Balbuties- Praha, Mgr. Dezort
- Neurogenní poruchy komunikace u dospělých (dysartrie, apraxie), Brno, prof. PaedDr. Cséfalvay, PhD., PhDr. Košťálová, PhD.
- Afaziologie A- základy klinické afaziologie- Brno, prof. PaedDr. Cséfalvay, PhD., PhDr. Košťálová, PhD.
- Senzorická integrace v pedagogice a speciální pedagogice- úvod do tematiky- Praha, PaedDr. Jana Hrčová, PhD.
- Screening poruch autistického spektra pomocí nástrojů Childhood Autism Spectrum Test (CAST) a Childhood Autism Rating Scale (CARS), Praha, Doc. MUDr. Dudová, PhD.
- Získané dysartrie, Praha, Mgr. Růžičková, Mgr. Lištvánová, Mgr. Baborová
- Pohybem se učíme, Praha, Mgr. Volemanová
- Sanplay Therapy and Symbol Work with Children, Adolescents and Adults, Olomouc, Helen Wilson, Mark Pearson
- Úvodní kurz Neuro-vývojové stimulace Pohybem se učíme, Praha, Mgr. Volemanová
- Palatolalie- Praha, MUDr. Fišer, PaedDr. Škodová, Mgr. Hladilová
- Dysartrie u dětí s DMO, Praha, PaedDr. Tomanová
- Vývojová dysfázie- Praha, Doc. MUDr. Dlouhá, PhDr. Vacková, PaedDr. Škodová, Mgr. Anghelescu, Mgr. Hladilová
- Vyšetřovací testy v klinické logopedii- Praha, PaedDr. Škodová, Mgr. Lísalová
- Základy dětské neuropsychologie- Praha, Mgr. Tatiana Ustinovich
- Klinická neurologie pro klinické logopedy- Brno, prof. MUDr. Bednařík, CSc., FCMA, prim. MUDr. Voháňka, CSc., MBA, PhDr. Košťálová, PhD.
- Afázie I., Olomouc, prim. PaedDr. Čecháčková
- Úvod do systémů AAK, Ostrava, Mgr. Lena Gwóźdźová, Dis., Mgr. Bohdana Herzánová
- KUPOZ, Brno
- DIR/Floortime, Praha, Katrin Télin
- Kurz Terapie orální pozice, Brno, Lektor: Mgr. Barbora Červenková
- Základy HANDLE přístupu – stupeň II., Brno, Lektor: Jana a Paul Babtie
- Sensory Intervention Techniques for Speech-Language Pathologists, Krakow
- Komunikační systém VOKS, Praha
- Myofunkční poruchy z pohledu dysfunkce jazyka- logopedická diagnostika a terapie, Brno, PhDr. Zuzana Jandová
- Synergická reflexní terapie, Praha, Renata Vodičková
- Rozvíjení jazykových schopností- trénink jazykového uvědomování podle Elkonina, Brno
- Podpůrná opatření ve vzdělávání dětí a žáků se SVP, Olomouc
- Baterie diagnostických testů gramotnostních dovedností pro žáky 2. až 5. ročníků ZŠ, Praha, PhDr. Markéta Caravolas, Doc, PhDr. Jan Volín, Ph.D.
- Úvod do arteterapie, Ostrava, Mgr. Matylda Richterová
- Orofaciálna a bazálna stimulácia u detí s psychomotorickým oneskorením v ranom veku, Bratislava, PaedDr. Adelaida Fábianová
- Úvod do muzikoterapie, Ostrava, Daniel Plecháček
- Poruchy chování dětí, Ostrava, Mgr. Naděžda Bartošíková
- Úvod do HANDLE přístupu, Olomouc, Jana a Paul Baptie
- Oblastní unie neslyšících Olomouc, Rekvalifikační kurz: Základy znakového jazyka
- Dyslalie s pohybem a prvky Myofunkční terapie, Praha, Mgr. Jitka Kaulfussová, Mgr. Lenka Sobotková