Funkce: odborná asistentka
Číslo dveří: ZI- 1. patro, místnost 2.59
Kontakt: jana.tabachova@upol.cz
Tel:
Konzultace: na základě individuální domluvy
DIPLOMOVÉ A BAKALÁŘSKÉ PRÁCE se začátkem v akademickém roce 2025/2026: zájemci si mohou vybrat z nabízených témat níže nebo si připraví vlastní návrh tématu. K tématu si student připraví návrh zpracování tématu a seznam literatury ke zvolené tématice.
- Intervence u dětí s fonologickou poruchou s využitím terapeutického přístupu Metaphon
- Intervence u dětí s fonologickou poruchou s využitím terapeutického přístupu Cyklický trénink
- Intervence u dětí s fonologickou poruchou s využitím terapeutického přístupu PACT
- Implementace škály GIGER pro děti do tuzemského prostředí
- Implementace nástroje InfantEAT do tuzemského prostředí
- Implementace nástroje PediEAT do tuzemského prostředí
- Implementace nástroje ChOMPS do tuzemského prostředí
- Orální restrikce u novorozenců
V případě zájmu mě kontaktujte na e-mail. Při volné kapacitě se domluvíme na online konzultaci.
Vědecko-výzkumné zaměření
Hlavními oblastmi výzkumné činnosti jsou:
- Logopedická intervence u osob s narušenou komunikační schopností dětského i dospělého věku
- Rozvoj komunikačních schopností u osob se syndromickým onemocněním
- Výskyt poruch polykání a jejich vliv na komunikační schopnosti u jedinců se syndromickým onemocněním a u předčasně narozených dětí
- Problematika orálních restrikcí u jedinců všech věkových kategorií
- Diagnostika a terapie orofaciální myofunkční poruchy u dětí a dospělých
- Problematika neuro-vývojových poruch z pohledu diagnostiky a terapie
- Účinnost terapeutických programů u osob s narušenou komunikační schopností
- Logopedická prevence v předškolním vzdělávání
Publikační činnost
Cena rektora Univerzity Palackého v Olomouci za nejlepší vědeckou nebo uměleckou práci studentů bakalářských a magisterských studijních programů za rok 2014- 2. místo v oboru pedagogické vědy za práci Problematika Möbiova syndromu.
Cena rektora Univerzity Palackého v Olomouci za nejlepší vědeckou nebo uměleckou práci studentů bakalářských a magisterských studijních programů za rok 2015- 1. místo v oboru pedagogické vědy za práci Poruchy orální a orofaciální praxie v mateřské škole
TABACHOVÁ, J. Možnosti logopedické intervence u osob s Möbiovým syndromem. In: VITÁSKOVÁ, K. a kol. Vybrané odchylky a narušení komunikační schopnosti se zaměřením na specifika logopedické a surdopedické diagnostiky a intervence. Olomouc: Univerzita Palackého, 2015. s. 97-113. ISBN 978-80-244-4908-1.
TABACHOVÁ, J. (2016). Problematic of Möbius syndrome- case study. In: Society. Integration. Education.: Proceedings of the International Scientific Conference. Rezekne: Rezekne Academy of Technologies, s. 160-165. ISSN 2256-0629.
VITÁSKOVÁ, K., TABACHOVÁ, J. The importance of evaluating orofacial movements in children with and without speech, language and communication needs. In EDULEARN16 Proceedings. Madrid : International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2016, s. 3402-3411. ISBN 978-84-608-8860-4. ISSN 2340-1117.DOI 10.21125/edulearn.2016.1748
TABACHOVÁ, J. Poskytování logopedické péče jedincům se syndromickým onemocněním. In: VITÁSKOVÁ, K. a kol. Výzkum vybraných parametrů produkce a percepce hlasu, řeči a jazyka ve vazbě na specifické etiologické determinanty v logopedickém náhledu. 1. Olomouc: Univerzita Palackého, 2016, s. 83-99. ISBN 978-80-244-5099-5.
VITÁSKOVÁ, K., KYTNAROVÁ, L., TABACHOVÁ, J. Perception of Visual Schemes in Children with Autism Spectrum Disorder, Intellectual Disability and Developmental Language Disorder and its Impact on Education. In EDULEARN17 Proceedings. Madrid : International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2017, s. 4086-4091. ISBN 978-84-697-3777-4. ISSN 2340-1117.
TABACHOVÁ, J., VITÁSKOVÁ, K. (2017). Task of speech therapist in the care of newborn babies with sucking problems. In: Society. Integration. Education.: Proceedings of the International Scientific Conference. Rezekne: Rezekne Academy of Technologies, pp. 127-135. ISSN: 1691-5887. doi: http://dx.doi.org/10.17770/sie2017vol3.2287
VITÁSKOVÁ, K., KYTNAROVÁ, L., MIRONOVA TABACHOVÁ, J. (2017). Assesment of the influence of speech-language intervention on perceptual perceptual-sensory integration in persons with autism spectrum disorder in the context of assessing the pragmatic level of Language. In: Social Welfare Interdisciplinary approach. 1, n. 7. 117-129. ISSN: 2424-3876. doi: http://dx.doi.org/ 10.21277/sw.v1i7.297
TABACHOVÁ, J., VITÁSKOVÁ, K., KYTNAROVÁ, L. The evaluation of the development of auditory perception in individals with expressive language disorder in the context of education. In EDULEARN17 Proceedings. Madrid : International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2017, s. 4054-4063. ISBN 978-84-697-3777-4. ISSN 2340-1117.
MIRONOVA TABACHOVÁ, J., VITÁSKOVÁ, K. Syndrom „kamenné tváře“- Möbiův syndrom v systému komplexní péče. Listy klinické logopedie, 2017, roč. 2017, č. 1, s. 45-51. ISSN 2570-6179.
VITÁSKOVÁ, K., TABACHOVÁ, J. The Evaluation of Orofacial Praxis as an Important Component of Differential Diagnosis in Symptomatic Speech Disorders – the Example of Moebius Syndrome and Autism Spectrum Disorders. In Soriano, E. Sleeter, C. Casanova, MA. Cala, VC. Procedia – Social and Behavioral Sciences. Amsterdam : Elsevier (NL), 2017, s. 1537-1543. ISSN 1877-0428.DOI 10.1016/j.sbspro.2017.02.242
MIRONOVA TABACHOVÁ, J. Problematika dětské dysfagie a doporučení zahájení logopedické intervence u jedinců s ranými riziky z pohledu pediatra a dětského lékaře. In: VITÁSKOVÁ, K. a kol. Výzkum poruch a odchylek komunikační schopnosti a orofaciálního systému z logopedického hlediska. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2017. s. 49-62. ISBN 978-80-244-5288-3.
VITÁSKOVÁ, K; KYTNAROVÁ, L.; SCHWARZOVÁ, L.; MIRONOVA TABACHOVÁ, J. 2018. Možnosti hodnocení pragmatické roviny komunikace u dětí s poruchou autistického spektra II (Diskuse hlavních výzkumných zjištění v logopedickém náhledu). In: e-Pedagogium. Str. 9-15. ISSN: 1213-7499.
MIRONOVA TABACHOVÁ, J.; KYTNAROVÁ, L.; VITÁSKOVÁ, K. (2018). Therapeutic benefit of sandplay and work with symbols in client with disrupter communication ability. In: Journal of Exceptional People. Pp.71-83. ISSN: 1805-4986.
MIRONOVA TABACHOVÁ, J., KŘENKOVÁ, M., VITÁSKOVÁ, K. (2018) The Influence of Group Speech-language Therapy Prevention in Kindergarten on Vocabulary and Visual Perception. In ICERI2018 Proceedings. Madrid : International Association of Technology, Education and Development (IATED) s. 6267-6277. ISBN 978-84-09-05948-5. ISSN 2340-1095.DOI 10.21125/iceri.2018.2475
VITÁSKOVÁ, K., MIRONOVA TABACHOVÁ, J. The Evaluation of Sensory Integration and Partial Pragmatic Communication Abilities in Children with Autism Spectrum Disorders with the Application of a New Evaluation Material: Speech-Language Therapy Approach. Logopedia Silesiana, 2018, roč. 2018, č. 7, s. 17-35. ISSN 2300-5246.DOI 10.31261/LOGOPEDIASILESIANA.2018.07.02
VITÁSKOVÁ, K., BEDNARSKÁ, J., KYTNAROVÁ, L., MELOUNOVÁ, Z., MLČÁKOVÁ, R., MIRONOVA TABACHOVÁ, J., SCHWARZOVÁ, L., ŠVECOVÁ, E., VÁCLAVÍKOVÁ, L. (2018) Komunikační, jazykové a orofaciální procesy v logopedii. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci. 160 s. ISBN 978-80-244-5466-5.
MIRONOVA TABACHOVÁ, J., VITÁSKOVÁ, K. (2018) Effectiveness of neuro-developmental therapy in children with communication disability. In Soriano, E. Christine, S. Casanova, MA. Zapata, RM. Cala, VC. The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS. London : Future Academy, s. 538-548. ISSN 2357-1330.DOI 10.15405/epsbs.2019.04.02.68
MIRONOVA TABACHOVÁ, J., VÁCLAVÍKOVÁ, L. Hodnocení oromotorických schopností u jedinců s myofunkční poruchou pomocí elektromagnetické artikulografie. In: VITÁSKOVÁ, K. a kol. Komunikační, jazykové a orofaciální procesy v logopedii. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2018. s. 50-62. ISBN 978-80-244-5466-5.
MIRONOVA TABACHOVÁ, J. Péče o novorozence s poruchou sání z pohledu porodních asistentek a laktačních poradkyň. In: VITÁSKOVÁ, K. a kol. Komunikační, jazykové a orofaciální procesy v logopedii. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2018. s. 63-78. ISBN 978-80-244-5466-5.
MIRONOVA TABACHOVÁ, J., VITÁSKOVÁ, K. (2019) Experimental Use of Electromagnetic Articulography In a Person with Myofunctional Disorder. In The European Proceedings of Social Behavioural Sciences. Athens : Future Academy, s. 759-767. ISSN 2357-1330.DOI 10.15405/epsbs.2019.01.74
MIRONOVA TABACHOVÁ, J. Opožďování vývoje řeči ve vztahu k prořezávání zubů a přechodu na tuhou potravu. In: VITÁSKOVÁ, K. a kol. Výzkum specifických parametrů řeči, jazyka, komunikace a orofaciálních procesů v kontextu logopedické diagnostiky a terapie: Využití kvalitativních, kvantitativních a experimentálních metod v logopedii. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2019. s. 33-53. ISBN 978-80-244-5646-1.
MIRONOVA TABACHOVÁ, J. (2020) Pohyb a jeho vliv na vývoj řeči. Umění fyzioterapie. Příbor, 9(ú2020). 72-80. ISSN 977 2464 678 026.
MIRONOVA TABACHOVÁ, J.; VITÁSKOVÁ, K. (2020) Evaluation of primary reflexes in children with communication disorder aged 5 to 10 years in relation to preschool and primary school competences. In: ICERI2020 Proceedings. Madrid : International Association of Technology, Education and Development (IATED) s. 8171-8178. ISBN 978-84-09-24232-0. ISSN 2340-1095.DOI 10.21125/iceri.2020.1825.
MIRONOVA TABACHOVÁ, J. (2020). Frekvence výskytu přetrvávajících primárních reflexů u dětí s narušenou komunikační schopností. In: VITÁSKOVÁ, K. a kol. Vybrané otázky logopedického výzkumu ve vývojovém náhledu. (Výzkum poruch verbální a neverbální komunikace, hlasu, řeči a orofaciálních funkcí v kontextu moderní logopedické diagnostiky a terapie). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, s. 30-45. ISBN 978-84-09-14755-7.
TEOFILOVÁ, T., MIRONOVA TABACHOVÁ, J., VITÁSKOVÁ, K. (2020) The development of communication skills in a bilingual preschool Czech-Vietnamese child from a speech-language pathology perspective. Logopedia Silesiana, roč. 2020, č. 9, s. 1-18. ISSN 2300-5246.DOI 10.31261/LOGOPEDIASILESIANA.2020.09.23
MIRONOVA TABACHOVÁ, J. Stimulační účinek Neuro-vývojové stimulace na oblast orální motoriky, vizuomotorické koordinace a zrakového vnímání u dítěte s narušenou komunikační schopností. In: VITÁSKOVÁ, K. Vybrané determinanty a mechanismy hlasu, řeči a orofaciálních procesů v logopedickém výzkumu: Výzkum specifických determinantů a mechanismů poruch verbální a neverbální komunikace, hlasu, kognice a orofaciálních procesů z logopedického a speciálněpedagogického hlediska. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2021. s. 28-46. ISBN 978-80-244-6069-7.
ČERVINKOVÁ, K., MIRONOVA TABACHOVÁ, J., VITÁSKOVÁ, K. (2022) Speech-language therapists’ awareness of the use of orofacial myofunctional therapy as a treatment of obstructive sleep apnoea in the Czech Republic. Logopedia Silesiana, roč. 2022, č. 11, ISSN 2300-5246.
MIRONOVA TABACHOVÁ, J., VITÁSKOVÁ, K. (2022). Benefits of Neurodevelopmental Stimulation for Children with Developmental Language Disorder. ICERI2022 Proceedings. Madrid : International Association of Technology, Education and Development (IATED), s. 8236-8244. ISBN 978-84-09-45476-1. ISSN 2340-1095.DOI 10.21125/iceri.2022.2139
MIRONOVA TABACHOVÁ, J. (2022). Vliv neurovývojové terapie na dítě s narušenou komunikační schopností. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. 205 s.
MIRONOVA TABACHOVÁ, J. (2022). Mapování praktického užití terapií zaměřených na inhibici přetrvávajících primárních reflexů v praxi logopeda a speciálního pedagoga. In: VITÁSKOVÁ, K. a kol. Výzkum vybraných fyziologických a patologických mechanismů hlasu, jazyka a řeči, jejich hodnocení a intervence v kontextu logopedického, speciálněpedagogického a neurovývojového bádání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, s. . ISBN 978-80-244-6271-4. (v tisku)
MIRONOVA TABACHOVÁ, J.; RYBENSKÁ, T. (2022). Přístup k orální motorice v logopedické intervenci z pohledu speciálního pedagoga – logopeda, logopeda ve zdravotnictví a klinického logopeda. In: VITÁSKOVÁ, K. a kol. Výzkum vybraných fyziologických a patologických mechanismů hlasu, jazyka a řeči, jejich hodnocení a intervence v kontextu logopedického, speciálněpedagogického a neurovývojového bádání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, s. . ISBN 978-80-244-6271-4. (v tisku)
ÖRDÖGHOVÁ, H.; MIRONOVA TABACHOVÁ, J. (2022). Vývojová jazyková porucha z perspektivy rodiče. In: VITÁSKOVÁ, K. a kol. Výzkum vybraných fyziologických a patologických mechanismů hlasu, jazyka a řeči, jejich hodnocení a intervence v kontextu logopedického, speciálněpedagogického a neurovývojového bádání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, s. . ISBN 978-80-244-6271-4. (v tisku)
MIRONOVA TABACHOVÁ, J. (2023). Předoperační logopedická péče u zkráceného labiálního a lingválního frenula. Listy klinické logopedie, roč. 7(1), s. 11-18, doi: 10.36833/lkl.2023.007.
MIRONOVA TABACHOVÁ, J., KOŘISTKOVÁ, V., VITÁSKOVÁ, K. Retained primitive reflexes and their effect on education of children with developmental language disorder in the area of sequential processing, visual differentiation and naming speed. XVI Congreso Internacional de Educación e Innovación (CIEI). Yucatán, Mexiko 28.06.2023 – 30.06.2023.
MIRONOVA TABACHOVÁ, J., VITÁSKOVÁ, K., KOŘISTKOVÁ, V. Retained primitive reflexes and their effect on education of children with developmental language disorder in the area of sequential processing, visual differentiation and naming speed. Hinojo Cirre, L. Victoria Maldonado, JJ. Berral Ortiz, ,B. Martínez Domingo, JA. PROPUESTAS DIDÁCTICAS PARA LA NUEVA SOCIEDAD DEL CONOCIMIENTO. Madrid : Dykinson, S. L., 2023, s. 101-110. ISBN 978-84-11-70560-8
VITÁSKOVÁ, K., MIRONOVA TABACHOVÁ, J., NOHOVÁ, L., KYTNAROVÁ, L., DEMETEROVÁ, J., KAMENÍK, J., ÖRDÖGHOVÁ, H., RYBENSKÁ, T., ŠLESINGROVÁ, E., PTÁČKOVÁ, M., PUDELKOVÁ, VH., VRBOVÁ, L., ZAPLETALOVÁ, M. Hodnocení variabilních mechanismů hlasu, jazyka a řeči v kontextu logopedického a neurovývojového bádání. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2023. 312 s. ISBN 978-80-244-6271-4.
MIRONOVA TABACHOVÁ, J., HLADÍKOVÁ, P. Orální restrikce v multidisciplinárním náhledu. Listy klinické logopedie, 2024, roč. 8, č. 1, s. 33-40. ISSN 2570-6179.DOI 10.36833/lkl.2024.015
VITÁSKOVÁ, K., KYTNAROVÁ, L., MIRONOVA TABACHOVÁ, J., PUDELKOVÁ, VH., KOŘISTKOVÁ, V., HENZLOVÁ, A., STIBORSKÁ, P. Ověřování nových možností hodnocení komunikačních deficitů a poruch s oporou v logopedickém výzkumu.[Výzkum fatických, artikulačních, neurovývojových a kognitivně-jazykových aspektů komunikačních poruch v logopedickém náhledu]. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2024. 144 s. ISBN 978-80-244-6453-4.
Projektová činnost
Projekt 2047- Vývoj vybraných diagnostických a intervenčních metod- Sběr dat a odevzdání podkladů ze sběru dat standardizačního souboru dětí s dysfázií pro revizi testu BTFS (2015)- dílčí řešitel
„Výzkum vybraných odchylek a poruch komunikační schopnosti se zaměřením na specifika logopedické a surdopedické diagnostiky a intervence“. IGA – Studentská grantová soutěž UP v Olomouci, 2015/2016. PdF_2015_024.- spoluřešitel
„Výzkum vybraných parametrů produkce a percepce hlasu, řeči a jazyka ve vazbě na specifické etiologické determinanty v logopedickém náhledu.“ IGA- Studentská grantová soutěž UP v Olomouci, 2016/2017. PdF_2016_019. – spoluřešitel
Pragmatická jazyková rovina u osob s poruchami autistického spektra. GAČR GA 14-31457S. 2014-2016- dílčí řešitel
„Výzkum v oblasti odchylek komunikační schopnosti a orofaciálního systému z logopedického hlediska.“ IGA- Studentská grantová soutěž UP v Olomouci, 2017/2018. PdF_2017_026.- spoluřešitel
„Výzkum vybraných parametrů komunikace, jazyka a orofaciálních procesů z logopedického hlediska. IGA“ – Studentská grantová soutěž UP v Olomouci, 2018/2019. PdF_2018_024.- spoluřešitel
Pilotní studie: Experimentální využití elektromagnetické artikulografie (AG501) ve výzkumu osob s myofunkční poruchou. Grantový fond děkanky Pdf UP v Olomouci. GF_PdF_2018_001.- hlavní řešitel
„Výzkum specifických parametrů řeči, jazyka, komunikace a odchylek orofaciálních procesů v kontextu logopedické diagnostiky a terapie s využitím kvalitativních, kvantitativních a experimentálních metod.“ IGA- Studentská grantová soutěž UP v Olomouci, 2019/2020. PdF_2019_026.- spoluřešitel
„Výzkum poruch verbální a neverbální komunikace, hlasu, řeči a orofaciálních funkcí v kontextu moderní logopedické diagnostiky a terapie.“ IGA- Studentská grantová soutěž UP v Olomouci, 2020/2021. PdF_2020_037.- spoluřešitel
Výzkum specifických determinantů a mechanismů poruch verbální a neverbální komunikace, hlasu, kognice a orofaciálních procesů z logopedického a speciálněpedagogického hlediska. IGA – Studentská grantová soutěž UP v Olomouci, 2021/2022. PdF_2021_030.- spoluřešitel
Výzkum vybraných fyziologických a patologických mechanismů hlasu, jazyka a řeči, jejich hodnocení a intervence v kontextu logopedického, speciálněpedagogického a nezrovývojového bádání. IGA – Studentská grantová soutěž UP v Olomouci, 2022/2023. PdF_2022_014.- spoluřešitel
Výzkum fatických, artikulačních, fonačních, pragmaticko-jazykových a kognitivně-jazykových aspektů komunikačních poruch v logopedickém náhledu. IGA – Studentská grantová soutěž UP v Olomouci, 2023/2024. PdF_2023_019.- spoluřešitel
Členství
- Mamila
- Asociace klinických logopedů
- Oral Motor Institute
- International Consortium Of Ankylofrenula Professionals
- The Myo Membership®
Vzdělání a odborná kvalifikace
- Základní kurz Bazální stimulace podle prof. Dr. Fröhlicha, PhDr. Karolína Maloň Friedlová, Ph.D.
- The Four Stages of Imitation, Pam Marshalla
- Certifikát poradkyne pri dojčení, Mamila
- Kurz MABC-2 Test motoriky pro děti, prof. PaedDr. Psotta, Ph.D.
- Specifika smyslového vnímání u dětí s autismem, Olga Bogdashina
- Feeding Therapy: A Sensory Motor Approach, Lori Overland
- Food S-T-R-E-T-C-H-E-S Starting from Familiar, Marsha Dunn Klein
- Vady zraku promítající se do předškolního a školního vzdělávání. Zkřížená lateralita z pohledu ortoptisty. Specifika očních pohybů u dyslexie. Mgr. Andrea Košťálová
- Grade the Ask: A Sensitive Strategy for Careful and Successful New Food Trying, Marsha Dunn Klein
- 5-Days to Screening Your First Pediatric Feeding Patient Training, Hallie Bulkin
- Applying the Code of Ethics in Speech-Language Pathology, brIQht ideas
- Transgender Cultural Responsiveness for Pediatric Speech-Language Pathologist, brIQht ideas
- Feel More Confident Understanding and Implementing the Minimal Pairs Approach, brIQht ideas
- Online Video Games as Valid Therapeutic Tools for the Treatment of Stuttering, brIQht ideas
- Problémy při čtení, psaní a pozornosti dítěte způsobené nejenom očními pohyby, Mgr. Andrea Košťálová
- Horns: Fun and Effective, Sara Rosenfeld Johnson
- Straws: Fun and Functional, Sara Rosenfeld Johnson
- Bubbles: Everyone’s Favorite Tool, Sara Rosenfeld Johnson
- Functional Assesment of Tethered Oral Tissues (TOT’S), Lori Overland, Robyn Merkel Walsh
- Functional Remediation of Tethered Oral Tissues (TOT’s), Lori Overland, Robyn Merkel Walsh
- The Pediatric Feeding Disorders and Anxiety Course, Melanie Potock
- The Pediatric Nutrition Course, Melanie Potock
- Teória bilaterálnej integrácie, diagnostika a pohybový program, Banská Bystrica, Dr. Dalziell, PhD., Mgr. Sipos
- The Picky Eater Course, Melanie Potock
- Nadchněte děti pro tvoření pro lektory a pedagogy, Radka Rubešová
- Approach to Feeding Parent/Caregiver Workshop, Toomey, PhD.
- The Role of Speech Language Pathologist Working in Self Contained Classrooms, brIQht ideas
- Teach Me to Play: Tips for Incorporating Dramatic Play in Speech Therapy, brIQht ideas
- School-Based Dysphagia Management: Putting Procedures Into Practice, brIQht ideas
- Phonological Interventions: Choosing the Best Approach, brIQht ideas
- Using Mindfulness to Manage and Reduce Your Speech Language Pathologist Stress, brIQht ideas
- Prevention of Orofacial Myofunctional Disorders in the 0-3 Population, Robyn Merkel- Walsh
- The Exceptional Child: Emprowered! Keynote Address, Talktools
- Vplyv príjmu potravy na rozvoj orálných funkcií: Alterácia sublingválnej uzdičky, Bratislava MUDr. Semjonová, PhD., PhDr. Jandová, PhD.
- Laheyovej model Vývinu reči- Ostrava, Doc. Mgr. Kapalkova, PhD.
- Myofunctional Orthodontics Seminar- Waalwijk, Hulsink
- Diagnostika školní připravenosti; varianta pro školská poradenská zařízení, Brno, Bednářová
- Rozvoj čtenářské gramotnosti na 1. stupni základních škol- Ostrava, Mgr. Emmerlingová
- Balbuties- Praha, Mgr. Dezort
- Neurogenní poruchy komunikace u dospělých (dysartrie, apraxie), Brno, prof. PaedDr. Cséfalvay, PhD., PhDr. Košťálová, PhD.
- Afaziologie A- základy klinické afaziologie- Brno, prof. PaedDr. Cséfalvay, PhD., PhDr. Košťálová, PhD.
- Senzorická integrace v pedagogice a speciální pedagogice- úvod do tematiky- Praha, PaedDr. Jana Hrčová, PhD.
- Screening poruch autistického spektra pomocí nástrojů Childhood Autism Spectrum Test (CAST) a Childhood Autism Rating Scale (CARS), Praha, Doc. MUDr. Dudová, PhD.
- Získané dysartrie, Praha, Mgr. Růžičková, Mgr. Lištvánová, Mgr. Baborová
- Pohybem se učíme, Praha, Mgr. Volemanová
- Sanplay Therapy and Symbol Work with Children, Adolescents and Adults, Olomouc, Helen Wilson, Mark Pearson
- Úvodní kurz Neuro-vývojové stimulace Pohybem se učíme, Praha, Mgr. Volemanová
- Palatolalie- Praha, MUDr. Fišer, PaedDr. Škodová, Mgr. Hladilová
- Dysartrie u dětí s DMO, Praha, PaedDr. Tomanová
- Vývojová dysfázie- Praha, Doc. MUDr. Dlouhá, PhDr. Vacková, PaedDr. Škodová, Mgr. Anghelescu, Mgr. Hladilová
- Vyšetřovací testy v klinické logopedii- Praha, PaedDr. Škodová, Mgr. Lísalová
- Základy dětské neuropsychologie- Praha, Mgr. Tatiana Ustinovich
- Klinická neurologie pro klinické logopedy- Brno, prof. MUDr. Bednařík, CSc., FCMA, prim. MUDr. Voháňka, CSc., MBA, PhDr. Košťálová, PhD.
- Afázie I., Olomouc, prim. PaedDr. Čecháčková
- Úvod do systémů AAK, Ostrava, Mgr. Lena Gwóźdźová, Dis., Mgr. Bohdana Herzánová
- KUPOZ, Brno
- DIR/Floortime, Praha, Katrin Télin
- Kurz Terapie orální pozice, Brno, Lektor: Mgr. Barbora Červenková
- Základy HANDLE přístupu – stupeň II., Brno, Lektor: Jana a Paul Babtie
- Sensory Intervention Techniques for Speech-Language Pathologists, Krakow
- Komunikační systém VOKS, Praha
- Myofunkční poruchy z pohledu dysfunkce jazyka- logopedická diagnostika a terapie, Brno, PhDr. Zuzana Jandová
- Synergická reflexní terapie, Praha, Renata Vodičková
- Rozvíjení jazykových schopností- trénink jazykového uvědomování podle Elkonina, Brno
- Podpůrná opatření ve vzdělávání dětí a žáků se SVP, Olomouc
- Baterie diagnostických testů gramotnostních dovedností pro žáky 2. až 5. ročníků ZŠ, Praha, PhDr. Markéta Caravolas, Doc, PhDr. Jan Volín, Ph.D.
- Úvod do arteterapie, Ostrava, Mgr. Matylda Richterová
- Orofaciálna a bazálna stimulácia u detí s psychomotorickým oneskorením v ranom veku, Bratislava, PaedDr. Adelaida Fábianová
- Úvod do muzikoterapie, Ostrava, Daniel Plecháček
- Poruchy chování dětí, Ostrava, Mgr. Naděžda Bartošíková
- Úvod do HANDLE přístupu, Olomouc, Jana a Paul Baptie
- Oblastní unie neslyšících Olomouc, Rekvalifikační kurz: Základy znakového jazyka
- Dyslalie s pohybem a prvky Myofunkční terapie, Praha, Mgr. Jitka Kaulfussová, Mgr. Lenka Sobotková