Seznamte se s rektorátní vnitřní normou UP č. R-B-17/08-ÚZ01: R-B-17-08-UZ01.indd (upol.cz) Zadání tématu, odevzdávání a evidence údajů o bakalářské, diplomové, disertační práci a rigorózní práci a způsob jejich zveřejnění, která vstoupila v platnost 1. září .
!!! Dnem 19. prosince vstoupila v platnost a od 2. 1. 2023 nabude účinnosti vnitřní norma PdF UP: PdF-B-22/18 Zadávání a schvalování témat bakalářských a magisterských prací v rámci IS STAG na PdF UP !!!
Další aktuální informace a pokyny sledujte na webových stránkách PdF: https://www.pdf.upol.cz/student/administrativa/ a ÚSS: Aktuální informace k organizaci SZZ | Ústav speciálněpedagogických studií (upol.cz).
Mgr. Barbora Červenková
- Výkony v testu opakování vět u dětí 6-8 let s I. stupněm podpůrných opatření
- Fonologická smyčka – výkony zdravých dětí ve věku 5-8 let
- Dotazník funkční komunikace – výsledky dětí s ADHD ve věku 5-8 let
- Dotazník funkční komunikace – výsledky dětí s fonologickou poruchou/ SVPU od 5 do 8 mi let věku
Doc. Mgr. Jiří Kantor, Ph.D
Témata bakalářských/diplomových prací (uvedená témata mohou být vybrána pro bakalářské i diplomové práce, výsledné zpracování se bude lišit především v objemu dat a hloubce zpracování tématu):
Sběr podkladů pro českou modifikaci Teaching and Learning Toolkit (Education Endowment Foundation) – studentka/student bude vyhledávat intervenční studie v oblasti (speciální) pedagogiky, které byly realizované v českém prostředí. Výsledná bakalářská práce bude mít podobu literárního přehledu.
Sběr fyziologických dat pro randomizovanou kontrolovanou studii v oblasti vibroakustické terapie – studentka/student bude realizovat výzkumný experiment, v rámci kterého se sbírají fyziologická data + data z testů. Ostatní (nábor účastníků, vyhodnocení dat atd.) zajistí koordinátoři projektu.
Zkušenosti sourozenců osob s autismem – studentka/student bude fungovat jako druhý hodnotitel v projektu systematického review, očekává se především účast na screeningu studií a extrakci dat. Výsledná práce bude mít formu literárního přehledu. Nutná alespoň průměrná znalost angličtiny.
Hodnocení kvality systematických review publikovaných v oblasti inkluzivního vzdělávání – studentka/student bude fungovat jako druhý hodnotitel v projektu systematického review, očekává se především účast na screeningu studií a extrakci dat. Výsledná práce bude mít formu literárního přehledu. Nutná alespoň průměrná znalost angličtiny.
Muzikoterapie a rodina – studentka/student bude fungovat jako druhý hodnotitel v mezinárodním projektu scoping review, očekává se především účast na screeningu studií a extrakci dat. Výsledná práce bude mít formu literárního přehledu. Nutná alespoň průměrná znalost angličtiny, nicméně znalost dalších jazyků vítána.
Muzikoterapie a na hudbě založené intervence u osob s mentálním postižením – studentka/student bude fungovat jako druhý hodnotitel v projektu systematického review, očekává se především účast na screeningu studií a extrakci dat. Výsledná práce bude mít formu literárního přehledu. Nutná alespoň průměrná znalost angličtiny.
Zkušenosti studentů se speciálními potřebami se studiem na vysoké škole: kvalitativní studie – studentka/student bude sbírat a vyhodnocovat kvalitativní data (cca 10 studentů se SVP), nábor účastníků bude proveden prostřednictvím Centra podpory studentů se specifickými potřebami na UP.
Prof. Mgr. et PaedDr. Jan Michalík, Ph.D.
Bakalářské práce
- Historické téma z vybraného období – péče o osoby se zdravotním postižením
- Asistent pedagoga – přehled dosavadní právní a faktické úpravy jeho působení v českém školství
- Volné téma dle výběru studenta
Diplomové práce
- Financování sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením
- Diagnostika SVP v prostředí SPC (i zaměřeno na druhy ZP)
- Postavení osob se ZP v období tzv. I. republiky (1918 – 1938)
- Kvalita života rodin pečujících o člena se ZP
- Kvantitativní a kvalitativní aspekty působení AP v českém školství
Mgr. Martin Dominik Polínek, Ph.D.
Bakalářská práce: 4 volná témata
Diplomová práce: 6 volných témat
- Efektivita teatroterapeutické intervence
- Inkluzivní divadlo a jeho význam
- Tvůrčí proces v expresivních terapiích
- Teatroterapeutické inscenace z pohledu diváka
- Paradivadelní postupy v rámci psychoterapeutické intervence
- Specifika teatroterapeutické intervence u vybraných typů jinakosti
- Skupinový proces v rámci dramaterapeutického a teatroterapeutického prosesu
- Asistent v inkluzivním divadle
- Účinné principy v teatroterapii
- Inscenační proces v teatroterapii
Mgr. Ivana Pospíšilová, Ph.D.
- Deficity dilcich funkcii v zahranici – Bc. teoreticka praca
- Skolni zralost a pripravenost u deti se specifickymi potrebami
Prof. PhDr. PaedDr. Miloň Potměšil, Ph.D.
Diplomové práce
Připravenost na školu u dětí se zdravotním postižením.
- Neslyšící – autoři literárních děl. (pro studující kombinace ČJ a SPPG)
- Zájmová činnost dospívajících a sluchové postižení v perspektivě kvality života.
Zájemci si prostudují pokyny k tvorbě projektu kvalifikační práce na mé stránce ústavu.
Vlastní návrhy studentů jsou vítány a je možno si domluvit konzultaci.
Doc. Mgr. Michal Růžička, Ph.D.
Diplomové práce
- Rodina a poruchy chování u dětí
- Intervenční nástroje a poruchy chování
Mgr. Pavel Svoboda, Ph.D.
Bakalářské práce
- Poetoterapeutická intervence u dětí se SPU
- Biblioterapeutická intervence u dětí se SPU
- Cizí jazyk v kontextu dítěte se SPU
- Potenciál básně a dyslektický čtenář
- Animoterapie a dítě se SPU
Diplomové práce
- Rozvoj jemné motoriky a grafomotoriky u dětí se SPU dysgrafie
- Netradiční způsoby reedukace čtenářských schopností
- Matematika a dítě se SPU (dyskalkulie, dyslexie, dysgrafie…)
- Rytmizace a verš v kontextu dětí se SPU
- Kresba a dítě se SPU
Mgr. Jakub Vávra, Ph.D.
Bakalářské práce
- Evaluace výchovně-edukačních stylů ve střediscích výchovné péče
- Výzvy specifické primární prevence
- Kompetence speciálního pedagoga na školách se zaměřením na etopedii
- Kompetence expresivního terapeuta
- Pilíře vzdělávání v oblasti expresivních terapií
Diplomové práce
- České kulturní dědictví jako možný zdroj dramaterapeutické práce
- Loutkoherectví jako možný zdroj dramaterapeutické práce
- Pilíře vzdělávání v oblasti expresivních terapií
- Etopedická péče v oblasti základního a středního školství
- Kompetence pedagogů a asistentů pedagoga v oblasti etopedie