Zadávání kvalifikačních prací

Byla novelizována vnitřní norma PdF-B-23/13 Kvalifikační práce na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci s účinností od 26. 3. 2024.

Novelu normy a její úplné znění naleznete pod níže uvedenými odkazy nebo na úřední desce Pedagogické fakulty UP.

PdF-B-23/13-N01 Kvalifikační práce na PdF UP

PdF-B-23/13-ÚZ01 Kvalifikační práce na PdF UP

Další podrobnosti vážící se k zadávání a formálním aspektům tvorby závěrečných prací naleznete na adrese www.vskp.upol.cz

 

Zadávání kvalifikačních prací

Informace pro zadávání závěrečných prací pro akademický rok 2024 /2025

Témata

Bakalářské práce

prof. Mgr. PaedDr. Jan Michalík, Ph.D.

prof. PhDr. PaedDr. Miloň Potměšil, Ph.D.        

  • Programová náplň setkání rodin dětí se zdravotním postižením raného a předškolního věku. (ve spolupráci s poskytovatelem rané intervence)
  • Hra jako specifická pomůcka v mateřské škole pro děti se zdravotním postižením.
  • (komunikační rozvoj)
  • Hra jako specifická pomůcka v mateřské škole pro děti se zdravotním postižením.
  • (sociální dovednosti)
  • Hra jako specifická pomůcka v mateřské škole pro děti se zdravotním postižením.
  • (matematické představy)
  • Hra jako specifická pomůcka v mateřské škole pro děti se zdravotním postižením.
  • (jazyková příprava)

prof. PaedDr. Milan Valenta, Ph.D.

  • Tvorba učebních textů pro žáky s mentálním postižením,
  • Ontogeneze dětské kresby,
  • Dramaterapie pro….,
  • Dramika pro…,
  • Deficity dílčích funkcí pro děti předškolního věku,
  • DDF pro žáky prvního ročníku ZŠ.

prof. Mgr. Kateřina Vitásková, Ph.D.

  • Symptomatické poruchy řeči – PAS, sluchové postižení, syndromové vady.
  • Multikulturalita a bilingvismus v logopedii nebo vliv multikulturality a bilingvismu na komunikaci nebo ve vztahu k poruchám učení Poruchy pragmatiky ve vztahu k poruchám komunikace (včetně neverbálních).
  • Verbálně i neverbálně podmíněné poruchy učení a/nebo v logopedii, včetně vývojové koordinační poruchy, hyperlexie apod.
  • Inkluze v kontextu poruch komunikace

doc. Mgr. Dita Finková, Ph.D.

  • nemá volná témata

doc. Mgr. et Mgr. Jan CHRASTINA Ph.D.,LL.M.,MBA

  • Ableismus v kontextu dospělých osob s disabilitou – přehledová práce
  • Syndrom EAN u dospělých osob s disabilitou – přehledová práce (BP)

doc. Mgr. Jiří Kantor, Ph.D.

  • Tvorba přehledu standardizovaných testů dostupných v českém jazyce v oblasti pedagogiky a speciální pedagogiky
  • Ranní kruhy u žáků se speciálními potřebami – přehledová studie
  • Tvorba přehledové studie na vybrané pohybové přístupy / psychosociální podporu u dětí a mládeže s ADHD
  • Postoje zaměstnanců pečujících o osoby s mentálním postižením v sociálních službách – sběr dat pro průřezovou studii s dotazníkem
  • Implementace kompetenčního rámce pro absolventy a absolventky učitelství v pedagogické praxi
  • Zkušenosti uživatelů (žáků a rodičů) s vybranými pedagogickými přístupy – přehledová studie

doc. Mgr. Jiří Langer, Ph.D.

  • Nemá volná témata

PaedDr. Pavlína Baslerová, PhD.

  • Aplikace bazální stimulace v základní škole speciální
  • Aplikace terapeutických aktivit v základní škole speciální

Mgr. Barbora Červenková, Ph.D.

  • Nemá volná témata

Mgr. Lucie Flekačová, Ph.D.

  • Nemá volná témata

Mgr. Petra Hájková, Ph.D.

  • Nemá volná témata

Mgr. Adéla Hanáková, Ph.D.

  • Nemá volná témata

PhDr. Alena Hlavinková, Ph.D.

  • Rozvoj neverbální komunikace u osob s PAS
  • Komparace vývojové dysfluence a incipientní koktavosti

Mgr. Bc. Ivana GROHMANN, DiS., Ph.D.

  • Školní speciální pedagog – analýza výzkumných témat

Mgr. Miluše Hutyrová, Ph.D.

  • Nemá volná témata

Mgr. Kateřina Jeřábková, Ph.D.

  • 5 x téma dle volby studenta v souladu se st. programem studenta – např. z oblasti surdopedie, sociálních služeb, poradenství ve škole – školní poradenské pracoviště, školní speciální pedagog, předmět speciálněpedagogické péče; asistent pedagoga; cizí jazyk u žáků se SVP; rodina žáka se SVP/dítěte s postižením; nadání a mimořádné nadání; …

Mgr. et Mgr. Jiří Kameník

  • Nemá volná témata

Mgr. Zdeňka Kozáková, DiS., Ph.D.

  • Nemá volná témata

Mgr. Kristýna Pryč Krahulcová, Ph.D.

  • Nemá volná témata

PhDr. Kateřina Kroupová, Ph.D.

  • Literární texty s hrdinou se zdravotním postižením a jejich využití v inkluzivní praxi

Mgr. BcA. Pavel Kučera, Ph.D.

  • Nemá volná témata

Mgr. Jaromír Maštalíř, Ph.D.

  • Oblast AAK
  • Tvorba informačně-edukačního materiálu na vybrané téma
  • Kariérové poradenství u žáků se SVP

Mgr. Bc. Jana Mironova Tabachová, Ph.D.

  • Nemá volná témata

PhDr. Renata Mlčáková, Ph.D.

  • Nemá volná témata

Mgr. Oldřich Müller, Ph.D.

  • 3 x Témata týkající se osob seniorského věku s demencí, případně expresivních terapií

PhDr. Lucia Pastieriková, Ph.D.

  • Nemá volná témata
Mgr. Martin Dominik Polínek, Ph.D. 

4 volná témata z níže uvedených:

  • Efektivita teatroterapeutické intervence
  • Inkluzivní divadlo a jeho význam
  • Tvůrčí proces v expresivních terapiích
  • Teatroterapeutické inscenace z pohledu diváka
  • Paradivadelní postupy v rámci psychoterapeutické intervence
  • Specifika teatroterapeutické intervence u vybraných typů jinakosti
  • Skupinový proces v rámci dramaterapeutického a teatroterapeutického prosesu
  • Asistent v inkluzivním divadle
  • Účinné principy v teatroterapii
  • Inscenační proces v teatroterapii
  • Další témata zadané studenty z oblasti etopedie a expresivním přístupů

Mgr. Ivana Pospíšilová Ph. D.

Po domluvě

Mgr. Bc. Veronika Růžičková, Ph.D.

  • Nemá volná témata

Mgr. Dagmar Sedláčková, Ph.D.

  • Kvalitativní přehledová studie na zkušenosti spolužáků žáků se SVP v inkluzivním prostředí (požadavky na studenta: výborná znalost angličtiny)
  • Kvalitativní přehledová studie na zkušenosti žáků s vybranými typy speciálních potřeb a jejich rodičů s inkluzivním vzděláváním (požadavky na studenta: výborná znalost angličtiny)

Mgr. Pavel Svoboda, Ph.D.

  • Anglický jazyk v kontextu dítěte s VPU
  • Potenciál básně a dyslektický čtenář
  • Animoterapie a dítě s VPU
  • Expresivní terapie a dítě s VPU

Mgr. Eliška Šlesingrová

Nemá volná témata

Mgr. Gabriela Špinarová, Ph.D.

  • 1x Volné téma vztahující se k problematice osob se zrakovým postižením

Mgr. Eva Urbanovská, Ph.D.

  • Nemá volná témata

Mgr. Veronika Vachalová

Problematika osob se zrakovým postižením – 2 z níže uvedených témat

  • Novinky v tyflotechnice a jejich využití v praxi.
  • Bezpečnost u osob se zrakovým postižením ve vybraném kontextu.

Problematika osob se sluchovým postižením:

  • Přístup k informacím pro osoby se sluchovým postižením ve veřejném prostoru.
  • Využití technologií pro podporu komunikace osob se sluchovým postižením.

Bližší obsah bude specifikován během osobní konzultace.

Mgr. Jakub VÁVRA, Ph.D.

  • Podpora a terapie žáků s ADHD
  • Terapeutická podpora žáků s poruchami chování
  • Postavení kreativních uměleckých terapií v ČR

Mgr. Petra Křižkovská, Ph.D.

  • Logopedická intervence u dospělých
  • Vizuomotorické dovednosti ve speciální pedagogice

Diplomové práce

prof. Mgr. PaedDr. Jan Michalík, Ph.D.

prof. PhDr. PaedDr. Miloň Potměšil, Ph.D.        

  • Připravenost na školu u dětí se zdravotním postižením (jednoho vybraného typu ZP).
  • Neslyšící – autoři literárních děl. (zejména pro studující kombinace ČJ a SPPG)
  • Neslyšící – autoři výtvarných děl. (zejména pro studující kombinace VV a SPPG)
  • Zájmová činnost dospělých osob se SP v perspektivě kvality života.

prof. PaedDr. Milan Valenta, Ph.D.

  • Tvorba učebních textů pro žáky s mentálním postižením,
  • Ontogeneze dětské kresby,
  • Dramaterapie pro….,
  • Dramika pro…,
  • Deficity dílčích funkcí pro děti předškolního věku,
  • DDF pro žáky prvního ročníku ZŠ.

prof. Mgr. Kateřina Vitásková, Ph.D.

  • Možnosti hodnocení řeči nebo komunikace pomocí přístrojových nebo observačních registračních metod.
  • Symptomatické poruchy řeči – PAS, sluchové postižení, syndromové vady.
  • Multikulturalita a bilingvismus v logopedii nebo vliv multikulturality a bilingvismu na komunikaci nebo ve vztahu k poruchám učení Poruchy pragmatiky ve vztahu k poruchám komunikace (včetně neverbálních).
  • Verbálně i neverbálně podmíněné poruchy učení a/nebo v logopedii, včetně vývojové koordinační poruchy, hyperlexie apod.
  • Inkluze v kontextu poruch komunikace.

doc. Mgr. Dita Finková, Ph.D.

  • Nemá volná témata

doc. Mgr. et Mgr. Jan CHRASTINA Ph.D.,LL.M.,MBA

  • Paliativní přístup v kontextu rezidenčních sociálních služeb – zkušenosti, potřeby a očekávání pracovníků (kvalitativní výzkum)

doc. Mgr. Jiří Kantor, Ph.D.

  • Tvorba přehledu standardizovaných testů dostupných v českém jazyce v oblasti pedagogiky a speciální pedagogiky
  • Ranní kruhy u žáků se speciálními potřebami – přehledová studie
  • Tvorba přehledové studie na vybrané pohybové přístupy / psychosociální podporu u dětí a mládeže s ADHD
  • Postoje zaměstnanců pečujících o osoby s mentálním postižením v sociálních službách – sběr dat pro průřezovou studii s dotazníkem
  • Implementace kompetenčního rámce pro absolventy a absolventky učitelství v pedagogické praxi
  • Zkušenosti uživatelů (žáků a rodičů) s vybranými pedagogickými přístupy – přehledová studie

doc. Mgr. Jiří Langer, Ph.D.

  • Nemá volná témata

Mgr. Barbora Červenková, Ph.D.

  • Nemá volná témata

Mgr. Lucie Flekačová, Ph.D.

  • Nemá volná témata

Mgr. Petra Hájková, Ph.D.

  • 1 x práce na volné téma

Mgr. Adéla Hanáková, Ph.D.

  • Nemá volná témata

PhDr. Alena Hlavinková, Ph.D.

  • Ontogeneze neverbální komunikace u osob s PAS
  • Dítě s balbuties na 1. stupni základní školy

Mgr. Bc. Ivana GROHMANN, DiS., Ph.D.

  • 2 x Obraz zdravotního postižení (různé kategorie) v médiích – analýza sociálních sítí (FB, Instagram, … influenceři se zdravotním postižením)
  • Specifika poradenství svépomocných skupin na sociálních sítích v oblastech souvisejících se speciální pedagogikou (FB skupiny týkající se laického i odborného poradenství ve školství, zdravotnictví či sociálních službách) – analýza sociálních sítí
  • 2 x České hnutí speciálních olympiád (podpora lidí s vývojovou poruchou intelektu v oblasti sportu)

Mgr. Miluše Hutyrová, Ph.D.

  • Nemá volná témata

Mgr. Kateřina Jeřábková, Ph.D.

  • Nemá volné téma

Mgr. Zdeňka Kozáková, DiS., Ph.D.

  • Nemá volná témata

Mgr. Kristýna Pryč Krahulcová, Ph.D.

  • Nemá volná témata

PhDr. Kateřina Kroupová, Ph.D.

  • Mediální obraz osob s postižením v českém prostředí

Mgr. BcA. Pavel Kučera, Ph.D.

  • Nemá volná témata

Mgr. Jaromír Maštalíř, Ph.D.

  • Oblast AAK
  • Tvorba informačně-edukačního materiálu na vybrané téma
  • Kariérové poradenství u žáků se SVP

Mgr. Bc. Jana Mironova Tabachová, Ph.D.

  • Nemá volná témata

PhDr. Renata Mlčáková, Ph.D.

  • Nemá volná témata

Mgr. Oldřich Müller, Ph.D.

  • 3 x Témata týkající se osob seniorského věku s demencí, případně expresivních terapií

PhDr. Lucia Pastieriková, Ph.D.

  • Nemá volná témata
Mgr. Martin Dominik Polínek, Ph.D. 

3 volná témata z níže uvedených:

  • Efektivita teatroterapeutické intervence
  • Inkluzivní divadlo a jeho význam
  • Tvůrčí proces v expresivních terapiích
  • Teatroterapeutické inscenace z pohledu diváka
  • Paradivadelní postupy v rámci psychoterapeutické intervence
  • Specifika teatroterapeutické intervence u vybraných typů jinakosti
  • Skupinový proces v rámci dramaterapeutického a teatroterapeutického prosesu
  • Asistent v inkluzivním divadle
  • Účinné principy v teatroterapii
  • Inscenační proces v teatroterapii
  • Další témata zadané studenty z oblasti etopedie a expresivním přístupů

Mgr. Ivana Pospíšilová Ph. D.

  • Po domluvě

Mgr. Bc. Veronika Růžičková, Ph.D.

  • 2 x volné téma z oblasti tyflopedie

Mgr. Dagmar Sedláčková, Ph.D.

  • Kvalitativní přehledová studie na zkušenosti žáků, učitelů nebo rodičů s metodou čtení s porozuměním (požadavky na studenta: výborná znalost angličtiny)
  • Kvalitativní přehledová studie na zkušenosti žáků s vybranými typy speciálních potřeb a jejich rodičů s inkluzivním vzděláváním (požadavky na studenta: výborná znalost angličtiny)

Mgr. Pavel Svoboda, Ph.D.

  • Rozvoj jemné motoriky a grafomotoriky u dětí s VPU dysgrafie
  • Netradiční způsoby reedukace čtenářských schopností u dětí s VPU
  • Matematika a dítě s VPU (dyskalkulie, dyslexie, dysgrafie…)
  • Rytmizace a verš v kontextu dětí s VPU

Mgr. Eliška Šlesingrová

  • Nemá volná témata

Mgr. Gabriela Špinarová, Ph.D.

  • 4 x Volné téma vztahující se k problematice osob se zrakovým postižením

Mgr. Eva Urbanovská, Ph.D.

  • Nemá volná témata

Mgr. Veronika Vachalová

  • Nemá volná témata

Mgr. Jakub VÁVRA, Ph.D.

  • Embodiment v dramaterapii
  • Role následného doléčování u osob se závislostí
  • Využití fyziologických dat v uměleckých terapiích
  • Využití fyziologických dat v dramaterapii
  • Proměny profese dramaterapeuta v ČR

Mgr. Petra Křižkovská, Ph.D.

  • Nemá volná témata

 Dnem 15. listopadu 2023 vstoupila v platnost a je účinná vnitřní norma PdF UP: 

PdF-B-23/13 Kvalifikační práce na PdF UP

 

Seznamte se zároveň s rektorátní vnitřní normou UP č. R-B-17/08-ÚZ01: R-B-17-08-UZ01.indd (upol.cz) Zadání tématu, odevzdávání a evidence údajů o bakalářské, diplomové, disertační práci a rigorózní práci a způsob jejich zveřejnění, která vstoupila v platnost 1. září .

Další aktuální informace a pokyny sledujte na webových stránkách PdF: https://www.pdf.upol.cz/studenti/bc-a-mgr/ a ÚSS: Aktuální informace k organizaci SZZ | Ústav speciálněpedagogických studií (upol.cz).