Zadávání kvalifikačních prací

 

Zadávání kvalifikačních prací

Normy týkající se vysokoškolských kvalifikačních prací uvádíme dole.

Informace pro zadávání závěrečných prací pro akademický rok 2025 /2026

Témata

Bakalářské práce

prof. Mgr. PaedDr. Jan Michalík, Ph.D.

prof. PhDr. PaedDr. Miloň Potměšil, Ph.D.        

  • Strategie učitelů při práci s dětmi s ADHD v digitálním prostředí.
  • Volnočasové aktivity a jejich význam pro rozvoj odolnosti u dětí se sluchovým postižením.
  • Existence dětí s PAS v digitálním prostředí – vliv školy a rodiny.

prof. PaedDr. Milan Valenta, Ph.D.

  • Přehledová studie ke zdravotnímu klaunovi (BP)
  • Přehledová studie k arteterapii (BP)
  • Přehledová studie k taneční a pohybové terapii (BP)

 prof. Mgr. Kateřina Vitásková, Ph.D.

 4 témata z oblasti:

  • Možnosti hodnocení řeči nebo komunikace pomocí přístrojových nebo observačních registračních metod
  • Hlas a poruchy hlasu v kontextu SPP a logopedie
  • Symptomatické poruchy řeči – PAS, sluchové postižení, syndromové vady
  • Multikulturalita a bilingvismus v logopedii
  • Poruchy pragmatiky ve vztahu k poruchám komunikace (včetně neverbálních)
  • Verbálně i neverbálně podmíněné poruchy učení v logopedii, včetně vývojové koordinační poruchy, hyperlexie apod

 doc. Mgr. Jiří Kantor, Ph.D.

  • Hipoterapie u osob s neurorvývojvými poruchami – přehledová studie
  • Zkušenosti s inkluzivním vzděláváním u žáků s různými typy SVP a jejich rodičů – přehledová studie

Doc. Mgr. Zdeňka Kozáková, DiS., Ph.D.

  • nemá volné téma

 doc. Mgr. Jiří Langer, Ph.D.

  • nemá volné téma

Doc. PhDr. Vojtech Regec, Ph.D.

  • 3 x téma:
  • Asistivní technologie pro osoby se specifickými vzdělávacími potřebami: současné trendy a výzvy
  • Využití umělé inteligence v podpoře osob se specifickými vzdělávacími potřebami

PaedDr. Pavlína Baslerová, PhD.

  • Pohled učitelů MŠ na odklad školní docházky
  • Pohled učitelů 1. ročníků ZŠ na odklad školní docházky
  • Pohled poradenských pracovníků ŠPZ na odklad školní docházky
  • Pracovní pozice školní speciální pedagog – porovnání vymezených standardních činností s realitou praxe
  • Pracovní pozice školní speciální pedagog – spokojenost s aktuálním status quo

Mgr. Barbora Červenková, Ph.D.

  • Adaptace nástroje Topicc pro hodnocení pragmatické jazykové roviny
  • Výsledky dětí s ADHD v dotazníku funkční komunikace

Mgr. Lucie Flekačová, Ph.D.

  • nemá volné téma

 Mgr. Petra Hájková, Ph.D.

6 volných témat:

  • Inspekce kvality sociálních služeb jako nástroj ochrany práv uživatelů se zdravotním postižením
  • Ochrana práv osob se zdravotním postižení v pobytových sociálních službách: mezi legislativou a realitou
  • Zneužívání práv osob se zdravotním postižením a limity ochrany jejich práv
  • Dostupnost zdravotní péče pro uživatele domovů pro osoby se zdravotním postižení
  • Systémová podpora osob se vzácným onemocněním ve zdravotnictví – kazuistiky
  • Systémová podpora osob se vzácným onemocněním v sociálních službách – kazuistiky
  • Systémová podpora osob se vzácným onemocněním ve školství – kazuistiky

 Mgr. Adéla Hanáková, Ph.D.

  • nemá volné téma

 PhDr. Alena Hlavinková, Ph.D.

  • nemá volné téma

 Mgr. Bc. Ivana GROHMANN, DiS., Ph.D.

  • nemá volné téma

 Mgr. Miluše Hutyrová, Ph.D.

  • nemá volné téma

 Mgr. Kateřina Jeřábková, Ph.D.

6 x

  • Témata mohou být na základě volby studentek/studentů, např. spojená s asistenty pedagoga, wellbeing(em), školním poradenským pracovištěm, UDL (universal design for learning), výukou AJ u žáků a studentů se SVP, žité zkušenosti dětí, žáků či studentů se SVP, žité zkušenosti pečujících, sociální služby, diverzita, labeling, balancing act of diversity, apod.

 Mgr. et Mgr. Jiří Kameník

  • Gamifikace ve speciální pedagogice;
  • Využití metody Kids´ Skills u dětí předškolního věku;
  • Využití metody Kids´ Skills u dětí mladšího školního věku;
  • Využití umělé inteligence ve speciálněpedagogické intervenci;
  • Volné téma zaměřené na propojení moderních technologií a speciální pedagogiky

 Mgr. Kristýna Pryč Krahulcová, Ph.D.

  • nemá volné téma

 PhDr. Kateřina Kroupová, Ph.D.

  • Literární hrdina se zrakovým postižením v literatuře pro děti a mládež
  • Obraz osob se zrakovým postižením ve filmové tvorbě

 Mgr. BcA. Pavel Kučera, Ph.D.

  • Úprava beletrie s pracovními listy pro žáky se sluchovým postižením

 Mgr. Jaromír Maštalíř, Ph.D.

 

Mgr. Bc. Jana Mironova Tabachová, Ph.D.

  • nemá volné téma

 PhDr. Renata Mlčáková, Ph.D.

  • 2x téma zaměřené na oblast logopedie – témata budou specifikována během konzultace

 Mgr. Oldřich Müller, Ph.D.

  • 5 x Komunikační přístupy k seniorům s demencí – téma je možné upřesnit

 PhDr. Lucia Pastieriková, Ph.D.

  • nemá volné téma

 Mgr. Ivana Pospíšilová Ph. D.

  • 2 x téma: Přetrvávající primární reflexy u dětí s SVP

 Mgr. Bc. Veronika Růžičková, Ph.D.

5 x Volné téma z oblasti tyflopedie, zrakové terapie, poradenství i školství u osob se zrakovým postižením

 Mgr. Dagmar Sedláčková, Ph.D.

 

MgA. Hana Strejčková, Ph.D.

– volná 3 témata z oblasti:

  • Reminiscenční divadlo jako prostředek mezigenerační komunikace. Podpora generačního propojení s využitím osobních vzpomínek
  • Divadlo a paměť místa: reminiscenční divadlo, komunitní projekty
  • Divadelní projekt jako nástroj sociálního začlenění
  • Tělo jako nástroj vyjádření: pohybová složka v dramaterapii u dětí se znevýhodněním
  • Pohybová průprava v práci s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami

 Mgr. Pavel Svoboda, Ph.D.

  • Anglický jazyk v kontextu dítěte s VPU
  • Potenciál básně a dyslektický čtenář
  • Expresivní terapie a dítě s VPU

Mgr. Eliška Šlesingrová

  • Možnosti prevence a včasného záchytu hlasových poruch u vybrané skupiny osob

 Mgr. Gabriela Špinarová, Ph.D.

  • nemá volné téma

 Mgr. Eva Urbanovská, Ph.D.

  • nemá volné téma

 Mgr. Veronika Vachalová, Ph.D.

Student/ka si zvolí jedno z následujících tematických zaměření:

  • oblast osob se zrakovým postižením, nebo
  • oblast osob se sluchovým postižením.

 Mgr. Jakub VÁVRA, Ph.D.

 

Mgr. Petra Křižkovská, Ph.D.

Diplomové práce

prof. Mgr. PaedDr. Jan Michalík, Ph.D.

prof. PhDr. PaedDr. Miloň Potměšil, Ph.D.

  • Vliv volnočasových a komunitních aktivit na odolnost dětí se sluchovým postižením.
  • Kyberšikana a právní ochrana dětí se sluchovým postižením – role školy a rodiny.
  • Děti s PAS v digitálním prostředí – vliv školy a rodiny.
  • Případová studie: Jak dítě s PAS zvládá digitální zátěž a podporu resilience v každodenním životě

prof. PaedDr. Milan Valenta, Ph.D.

  • Přehledová studie k embodymentu v expresivních terapiích
  • Přehledová studie k boalovským technikám v terapii
  • Přehledová studie k teatroterapii
  • Přehledová studie k dramaterapii
  • Přehledová studie k ABR v dramaterapii

prof. Mgr. Kateřina Vitásková, Ph.D.

3 témata z oblasti:

  • Možnosti hodnocení řeči nebo komunikace pomocí přístrojových nebo observačních registračních metod
  • Hlas a poruchy hlasu v kontextu SPP a logopedie
  • Symptomatické poruchy řeči – PAS, sluchové postižení, syndromové vady
  • Multikulturalita a bilingvismus v logopedii
  • Poruchy pragmatiky ve vztahu k poruchám komunikace (včetně neverbálních)
  • Verbálně i neverbálně podmíněné poruchy učení v logopedii, včetně vývojové koordinační poruchy, hyperlexie apod

 doc. Mgr. Jiří Kantor, Ph.D.

  • Hipoterapie u osob s neurorvývojvými poruchami – přehledová studie
  • Zkušenosti s inkluzivním vzděláváním u žáků s různými typy SVP a jejich rodičů – přehledová studie

Doc. Mgr. Zdeňka Kozáková, DiS., Ph.D.

  • nemá volné téma

 doc. Mgr. Jiří Langer, Ph.D.

  • nemá volné téma

Doc. PhDr. Vojtech Regec, Ph.D.

3 x téma:

  • Asistivní technologie pro osoby se specifickými vzdělávacími potřebami: současné trendy a výzvy
  • Využití umělé inteligence v podpoře osob se specifickými vzdělávacími potřebami

PaedDr. Pavlína Baslerová, PhD.

  • Změny v pracovní pozici školní speciální pedagog vyvolané změnou financování této pozice
  • Odklady školní docházky – aktuální změny
  • Přípravné ročníky základních škol – reakce odborné veřejnosti na připravované změny

 Mgr. Barbora Červenková, Ph.D.

  • Hodnocení gramatiky nástrojem TEGR u dětí od 3-4 let
  • Hodnocení gramatiky nástrojem TEGR u dětí od 4-5 let
  • Výsledky dětí s ADHD v dotazníku funkční komunikace

 Mgr. Lucie Flekačová, Ph.D.

  • nemá volné téma

 Mgr. Petra Hájková, Ph.D.

5 volných témat:

  • Inspekce kvality sociálních služeb jako nástroj ochrany práv uživatelů se zdravotním postižením
  • Ochrana práv osob se zdravotním postižení v pobytových sociálních službách: mezi legislativou a realitou
  • Zneužívání práv osob se zdravotním postižením a limity ochrany jejich práv
  • Dostupnost zdravotní péče pro uživatele domovů pro osoby se zdravotním postižení
  • Systémová podpora rodičů po sdělení diagnózy jejich dítěte v prvním trimestru těhotenství
  • Systémová podpora osob se zdravotním postižením po závažných úrazech
  • Poradenství pro pozůstalé u osob se zdravotním postižením
  • Práce s třídním kolektivem po úmrtí spolužáka
  • Role speciálního pedagoga v Centrech duševního zdraví

 Mgr. Adéla Hanáková, Ph.D.

  • nemá volné téma

PhDr. Alena Hlavinková, Ph.D.

  • Neverbální komunikace u osob s PAS
  • Preverbální komunikace u osob s PAS

 Mgr. Bc. Ivana GROHMANN, DiS., Ph.D.

  • nemá volné téma

 Mgr. Miluše Hutyrová, Ph.D.

  • nemá volné téma

Mgr. Kateřina Jeřábková, Ph.D.

3 x

  • Témata mohou být na základě volby studentek/studentů, např. spojená s asistenty pedagoga, wellbeing(em), školním poradenským pracovištěm, UDL (universal design for learning), výukou AJ u žáků a studentů se SVP, žité zkušenosti dětí, žáků či studentů se SVP, žité zkušenosti pečujících, sociální služby, diverzita, labeling, balancing act of diversity, apod.

Mgr. Kristýna Pryč Krahulcová, Ph.D.

  • nemá volné téma

 PhDr. Kateřina Kroupová, Ph.D.

  • Perspektivy AI v životě osob se zrakovým postižením
  • Divadlo a osoby se zrakovým postižením – možnosti a limity percepce
  • Výtvarná tvorba a osoby se zrakovým postižením – možnosti a limity percepce

 Mgr. BcA. Pavel Kučera, Ph.D.

  • nemá volné téma

 Mgr. Jaromír Maštalíř, Ph.D.

 

Mgr. Bc. Jana Mironova Tabachová, Ph.D.

  • nemá volné téma

 

PhDr. Renata Mlčáková, Ph.D.

  • 2x téma zaměřené na oblast logopedie – témata budou specifikována během konzultace

Mgr. Oldřich Müller, Ph.D.

  • 5 x Komunikační přístupy k seniorům s demencí – téma je možné upřesnit

PhDr. Lucia Pastieriková, Ph.D.

  • nemá volné téma

 

Mgr. Ivana Pospíšilová Ph. D.

  • Přetrvávající primární reflexy u dětí s SPU

Mgr. Bc. Veronika Růžičková, Ph.D.

6 x Volné téma z oblasti tyflopedie, zrakové terapie, poradenství i školství u osob se zrakovým postižením

 

Mgr. Dagmar Sedláčková, Ph.D.

MgA. Hana Strejčková, Ph.D.

Volné 1 téma z oblasti:

  • Reminiscenční divadlo jako prostředek mezigenerační komunikace. Podpora generačního propojení s využitím osobních vzpomínek
  • Divadlo a paměť místa: reminiscenční divadlo, komunitní projekty
  • Aplikace kreativních postupů v integraci cizinců a uprchlíků ve školním prostředí/ při volnočasových aktivitách
  • Divadelní projekt jako nástroj sociálního začlenění
  • Tělo jako nástroj vyjádření: pohybová složka v dramaterapii u dětí se znevýhodněním
  • Pohybová průprava v práci s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami

 

Mgr. Pavel Svoboda, Ph.D.

  • Matematika a dítě s VPU
  • Netradiční způsoby reedukace čtenářských schopností u dětí s VPU
  • Rozvoj jemné motoriky u dětí s VPU dysgrafie

 Mgr. Gabriela Špinarová, Ph.D.

  • Nemá volné téma

Mgr. Eva Urbanovská, Ph.D.

  • nemá volné téma

 Mgr. Veronika Vachalová, Ph.D.

Student/ka si zvolí jedno z následujících tematických zaměření:

  • oblast osob se zrakovým postižením, nebo
  • oblast osob se sluchovým postižením.

V rámci zvoleného zaměření bude téma specifikováno individuálně podle zájmu studenta.

 Mgr. Jakub VÁVRA, Ph.D.

 

Mgr. Petra Křižkovská, Ph.D.

Byla novelizována vnitřní norma PdF-B-23/13 Kvalifikační práce na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci s účinností od 26. 3. 2024.

Novelu normy a její úplné znění naleznete pod níže uvedenými odkazy nebo na úřední desce Pedagogické fakulty UP.

PdF-B-23/13-N01 Kvalifikační práce na PdF UP

PdF-B-23/13-ÚZ01 Kvalifikační práce na PdF UP

Další podrobnosti vážící se k zadávání a formálním aspektům tvorby závěrečných prací naleznete na adrese www.vskp.upol.cz

 Dnem 15. listopadu 2023 vstoupila v platnost a je účinná vnitřní norma PdF UP: 

PdF-B-23/13 Kvalifikační práce na PdF UP

 

Seznamte se zároveň s rektorátní vnitřní normou UP č. R-B-17/08-ÚZ01: R-B-17-08-UZ01.indd (upol.cz) Zadání tématu, odevzdávání a evidence údajů o bakalářské, diplomové, disertační práci a rigorózní práci a způsob jejich zveřejnění, která vstoupila v platnost 1. září .

Další aktuální informace a pokyny sledujte na webových stránkách PdF: https://www.pdf.upol.cz/studenti/bc-a-mgr/ a ÚSS: Aktuální informace k organizaci SZZ | Ústav speciálněpedagogických studií (upol.cz).