Mgr. Ivana Horváthová Ph.D.

 

konzultace čas
 Pondělí  12:30 – 13:30
 Středa  11:30 – 12:30

V dobe zápočtového a skúškového obdobia konzultačné hodiny na základe predošlému dohovoru formou mailu.

funkce: Odborný asistent,

Referent pro studijní a pedagogické záležitosti pro centrum podpory studentům se specifickými potřebami
tel: 585 635 328
e-mail: horvathova-ivana@seznam.cz
Číslo dveří:

Vedecko-výskumné zameranie:

Surdopédia

Předškolská pedagogika

Poradenstvo

Informácie pre študentov

Anotáce predmetov zimného semestru

2015/2016

Zkratka Forma Předmět
USS/RROD CVIČENÍ  Rodina v specifickych podmienkach
Zkratka Forma Předmět
USS/UZPR  CVIČENÍ  Základy poradenstva
Zkratka Forma Předmět
USS/NUKZ  CVIČENÍ  kazuisticky seminar


Informácie k praxi

Podrobné informácie k jednotlivým praxím budú podávané na úvodnom stretnutí. Prosím študentov, aby ma kontaktovali na vyššie uvedený mail.


Témy Bc a diplomových prác sú už plne obsadené

Témy Bc. prác

  • Kvalita života u osôb so sluchovým postihnutím v kontexte pracovného uplatnenia
  • Komparácia ranej starostlivosti doma a v zahraničí
  • Profesijne uplatnenie osôb so sluchovým postihnutím
  • Vnímaní smrti u detí v predškolskom veku

Témy diplomových prác

  • Možnosti podpory vysokoškolských centier v ČR a zahraničí
  • Zmeny osobnosti pri postlingválnej strate sluchu
  • Životná spokojnosť u osôb so sluchovým postihnutím
  • Ašpirácie ovplyvňujúce výber povolania u žiakov so sluchovým postihnutím

 

Prehľad publikačnej činnosti

HORVÁTHOVÁ, I. Celoživotné vzdelávanie osôb so sluchovým postihnutím. In POLÁCHOVÁ VAŠŤATKOVÁ, J., BAČÍKOVÁ, A. Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů. 8. ročník. Olomouc:Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. ISBN 978-80-244-2815-4.

HORVÁTHOVÁ, Ivana. Problematika profesijnej ašpirácie u žiakov základných škol so sluchovým postihnutím In POLÁCHOVÁ VAŠŤÁTKOVÁ, J.; BAČÍKOVÁ, A. Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů. IX. ročník. Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. s. 444 – 453. ISBN 978-80—87533-03-1

HORVÁTHOVÁ, Ivana. Poznatky učiteľov na bežných základných školách v okrese šaľa o žiakoch so špeciálnymi výchovno–vzdelávacími potrebami In TOMÁNEK, P.; KOLDEOVÁ, L. Aktuálne otázky pedagogiky. Bratislava, Univerzita Komenského v Bratislave, 2011. S. 228 – 236. ISBN 978-80-223-3121-0

KUNHARTOVÁ, Monika.; HORVÁTHOVÁ, Ivana. 2011. Podpora komunikačních schopností u dětí s kombinovaným postižením. Olomouc: UPOL. ISBN 978-80-244-2976-2 (spoluautor)

HORVÁTHOVÁ, Ivana.; KUNHARTOVÁ, Monika. 2012. Nabídka volnočasových aktivit pro osoby se zdravotním postižením v České a Slovenské republice. In REGEC, V. (ed.) Posilování kompetencí v oblasti informačních technologií mladých vědeckých pracovníků při práci s osobami se zdravotním postižením. Olomouc: UPOL. str. 43-56. ISBN 978-80-244-3190-1 (spoluautor)

HORVÁTHOVÁ, Ivana. Profesijné uplatnenie ako jeden z indikátorov kvality života osob so sluchovým postihnutím v mladej, strednej a staršej dospelosti In GABARÍK, M.; MELIKANT, M.; SLOVÁK, T. Špeciálna pedagogika na Slovensku v kontexte rokov 1967-2012. Bratislava, Univerzita Komenského Bratislava, 2012. s. 716-729. ISBN       978-80-89256-94-5

HORVÁTHOVÁ, Ivana. KUNHARTOVÁ, Monika. ČERMÁKOVÁ, Martina. Participace rodiny na volnočasových aktivitách dětí se zdravotním postižením In GABARÍK, M.; MELIKANT, M.; SLOVÁK, T. Špeciálna pedagogika na Slovensku v kontexte rokov 1967-2012. Bratislava, Univerzita Komenského Bratislava, 2012. s. 752-761. ISBN 978-80-89256-94-5

LUDÍKOVÁ, L. FINKOVÁ, D. PASTIERIKOVÁ, L. STEJSKALOVÁ, K. FINK, M. HORVÁTHOVÁ, I. JOKLÍKOVÁ, H. TOMALOVÁ, P. 2012. Pohledy na kvalitu života osob se senzorickým postižením. Olomouc: UPOL. ISBN        978-80-244-3286-1 (spoluautor)

HORVÁTHOVA, I. 2013. Profesní uplatnění jako jeden z indikátorů kvality života osob se sluchovým postižením a akcentem na služby poskytované úřadem práce. In LUDÍKOVÁ  a kol. 2013. Olomouc: UPOL. s. 30 – 44. ISBN 978-80-244-3827-6

FINKOVÁ Dita;  KRAHULCOVÁ Kristýna;  HORVÁTHOVÁ Ivana. 2014. Problems of school maturity and readiness and the role of a pre-school teacher. SGEM 2014 Conference Proceedings. Str. 687-694. ISBN 978-619-7105-24-7

HORVÁTHOVÁ, Ivana. FINKOVÁ, Dita. 2014. Knowledge of Pupils with Special Educational Needs and Inclusion in Teachers at Common Primary Schools. e-Pedagogium IV, str. 73-78. ISSN 1213-7499

HORVÁTHOVÁ, Ivana. KUNHARTOVÁ, Monika. 2014. Integrace dětí a žáků se sluchovým postižením In ŠMELOVÁ, E. a kol. Rozvoj kompetencí učitelů se zaměšřením na rovný přístup jedinců v primární a předprimární vzdělávaní. Olomouc: UPOL. ISBN 978-80-244-4404-8

HORVÁTHOVÁ, Ivana.  2014. Problematik der Berufswünsche von hörbehinderten Schülern. Heilpaedagogik Online-Inhalte | Fachartikel 4/2014. str. 1-7. ISSN 1868-3940

HANÁKOVÁ, A., HORVÁTHOVÁ, I., KUČERA, P., KUNHARTOVÁ, M., PASTIERIKOVÁ, L., REGEC, V., STEJSKALOVÁ, K., URBANOVSKÁ, E. Attitudes of gifted children to people with disabilites. International Scientific Conference SOCIETY, INTEGRATION, EDUCATION Rezekne, Latvia, May 22-23, 2015.

HRUBEŠOVÁ, I., CHRASTINA, J. LUDÍKOVÁ, L., PETROVÁ, N., HORVÁTHOVÁ, I. Awareness of sexuality in people with intellectual disability in homes of non-coeducation type for persons with disability – preresearch. 3rd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts SGEM 2016, Conference Proceedings, Book 1 (Psychology & Psychiatry, Sociology & Healthcare, Education), vol. 1. pp. 601–608. ISBN 978-619-7105-70-4. ISSN 2367-5659. DOI: 10.5593/sgemsocial2016/B11/S03.076.

Publikovanie v internetovom časopise šance detem:

Integrace dětí se zdravotním postižením

Výchova a vzdělávání dětí a žáků s tělesným a zdravotním postižením

Alternativní přístupy stimulace a reedukace kognitivních funkcí u dětí s ADHD a specifickými poruchami učení

Asistent pedagoga

Alternativní školství ve vzdělávání osob s postižením

Výchova a vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením

Technické a kompenzační pomůcky pro osoby se sluchovým postižením

 

Účast na řešení výzkumných projektů (výběr)

December 2010 – Január 2011 Projekt Thempus 2011

  1. – 20. 6. 2011 – Predstav svoje jedlo, ja ti ukážem moju kultúru, Mládež v akcii, Turecko
  1. – 30. 7. 2011 – Dramaterapia, Mládež v akcii, Litva

Získanie vnútorného grantu – špecifická grantová súťaž „Úloha rodiny v komplexním přístupu k edukaci osoby se zdravotním postižením.“ UP Olomouc SPP 43412251/31 PDF _ 2012 _ 051 – spoluriešiteľ

Úspešné vyriešenie vnútorného grantu – špecifická grantová súťaž UP Olomouc „Problematika profesijnej ašpirácie u žiakov základných škȏl so sluchovým postihnutím“ SPP 43 411281/31 – hlavný riešiteľ

Marec 2010 – Marec 2011 – Ovlivňování kompetencí rodičů dítěte s kombinovaným postižením speciálněpedagogickými přístupy k zefektivnění přípravy dítěte na školní docházku, spoluriešiteľ

  1. – 30. 9. 2011 – Show me your music i will show you dance in Olomouc, Czech republic
  1. – 19. 6. 2011 – What is your cultural food? Cook and show in Seyhan, Turkey.
  1. – 30. 7. 2011 – Dramatherapy in Salcininkai, Lithuania

2011-2013 – ESF Tvorba a inovace e-learningových studijních podpor studia speciální pedagogiky (ESF CZ.1.07/2.2.00/15.0439), 2010–2013, naplň práce: Príprava a korektúra podkladů studijných textov

September 2012 – 2015 Spolupráca na projekte ESF Upoint, prezentácia Univerzity Palackého Olomouc

Účast na řešení projektu (IGA) s názvem Výzkum kvality života jedinců se specifickými potřebami (PdF_2013_006).

Účast na řešení projektu (IGA) s názvem Determinanty inkluze osob se zdravotním postižením  (IGA_PdF_2014013).

Účast na řešení projektu (IGA) s názvem Netradiční pohledy na kvalitu života osob se specifickými potřebami (IGA_PdF_2015_020).

Účast na řešení projektu (IGA) s názvem Pedagogičtí pracovníci jako klíčový faktor inkluzivního vzdělávání (Specifický výzkum, IGA UP, PdF_2016_026)

Projekt ESF: Rozšíření možností při přijímaní a studiu osob se seciálnimi vzdělávacími potřebami na Univerzite Palackého v Olomouci CZ.1.07/2.2.00/29.0017

Project title: TELESEICT – Teaching and Learning in Special Education with Information and Communication Technologies.  Supporting Entity: ERASMUS + KA2 – Cooperation for Innovation and the Exchange of Good Practices Strategic Partnerships for Higher Education, Portuguese National Agency; Project Number: 2016-1-PT01-KA203-022950; Duration: 01/09/2016 until 31/08/2019.