Mgr. Adéla Hanáková, Ph.D.

Funkce: odborná asistentka
Telefon do kanceláře: 585 635 344
Osobní telefonní číslo: 608 961 401
E-mail: adela.hanakova@upol.cz

V době rekonstrukce fakulty mě najdete v místnosti N11.
 

KONZULTAČNÍ HODINY pro ZIMNÍ SEMESTR 2025/2026 

Den

Čas

Způsob

Pozn.

PONDĚLÍ

8:30-9:30 na N11

Osobní konzultace

Nezbytně nutná je předem písemná nebo telefonická domluva (kvůli dalším pracovním povinnostem).

STŘEDA

9:00-10:00

Připojení online přes ZOOM Nutná je předem písemná nebo telefonická domluva (kvůli dalším pracovním povinnostem).

Poznámka: V případě potřeby konzultací v jiné, než výše uvedené dny či časy, mě neváhejte kontaktovat.

Vědecko-výzkumné zaměření

Logopedie, surdopedie, logopedická péče o děti s kochleárním implantátem, auditivně-verbální terapie, symptomatické poruchy řeči, kombinované vady, speciální pedagogika, úprava prostředí pro osoby se specifickými potřebami, přístupnost v kontextu osob se zdravotním postižením, bezpečnost osob se zdravotním postižením.

___________________________________________________________________________________

Původní práce v recenzovaných (nebo impaktovaných) zahraničních vědeckých časopisech a v recenzovaných sbornících ze zahraničních konferencí publikovaných ve světových jazycích. (výběr za roky 2020-2025) 

[1]URBANOVSKÁ, E., HANÁKOVÁ, A., ZVĚDĚLÍKOVÁ, J., KROUPOVÁ, K., POTMĚŠIL, M., NAVRÁTILOVÁ, I., RŮŽIČKOVÁ, V., PAZOURKOVÁ, L., HUDCOVÁ, B. Adaptation of the Environment in the Context of People with Disabilities/Specific Needs in the Czech Republic. ICERI2020 Proceedings. Madrid : International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2020, s. 4886-4891. ISBN 978-84-09-24232-0. ISSN 2340-1095.DOI 10.21125/iceri.2020.1065
 
[2]HANÁKOVÁ, A., HUDCOVÁ, B., HRUDOVÁ, T., KRAHULCOVÁ, K., KROUPOVÁ, K., POTMĚŠIL, M., RŮŽIČKOVÁ, V., ŠIMŮNKOVÁ, K., ŠPINAROVÁ, G., URBANOVSKÁ, E., VACHALOVÁ, V. Safety from the Perspective of University Students with Disabilities. ICERI2022 Proceedings. Madrid : International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2022, s. 2526-2532. ISBN 978-84-09-45476-1. ISSN 2340-1095.DOI 10.21125/iceri.2022.0631
 
[3]HANÁKOVÁ, A., HUDCOVÁ, B., HRUDOVÁ, T., KRAHULCOVÁ, K., KROUPOVÁ, K., POTMĚŠIL, M., RŮŽIČKOVÁ, V., ŠIMŮNKOVÁ, K., ŠPINAROVÁ, G., URBANOVSKÁ, E., VACHALOVÁ, V., ZVĚDĚLÍKOVÁ, J. Accessibility and Safety in the Context of Persons with Disabilities or Specific Needs – a Monitored Issue in Research Concepts. ICERI2022 Proceedings. Madrid : International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2022, s. 2580-2589. ISBN 978-84-09-45476-1. ISSN 2340-1095.DOI 10.21125/iceri.2022.0647
 
[4]HANÁKOVÁ, A. Bibliotherapeutic Potential of Autobiographical Narratives: Analysis of a Manuscript by a Person with Muscular Dystrophy. Grant journal, 2025, roč. 14, č. 1, s. 24-28. ISSN 1805-062X.
 
[5]HRUDOVÁ, T., HANÁKOVÁ, A., POTMĚŠIL, M., NOVOTNÁ, K. Guide to telepractice in speech therapy. QUAERE 2021: recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů. Hradec Králové : Magnanimitas, 2021, s. 396-401. ISBN 978-80-87952-34-4.
 
[6]HANÁKOVÁ, A., HRUDOVÁ, T., HUDCOVÁ, B., KROUPOVÁ, K., ŠIMŮNKOVÁ, K., POTMĚŠIL, M., RŮŽIČKOVÁ, V., ŠPINAROVÁ, G., TRÁVNÍČKOVÁ, L., URBANOVSKÁ, E., VACHALOVÁ, V. Accessibility of Intact Pupils towards Pupils with Disabilities through Interactive Teaching Materials. EDULEARN22 Proceedings. Madrid : International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2022, s. 2671-2676. ISBN 978-84-09-42484-9. ISSN 2340-1117.DOI 10.21125/edulearn.2022.0682
 
[7]HANÁKOVÁ, A., URBANOVSKÁ, E., HUDCOVÁ, B. Case Study of Siblings with Calpain-3-Related Limbgirdle Muscular Dystrophy 2a/R1 – with an Emphasis on Accessibilityi in a Context of Special Education of People with Mobility Impairment. MMK 2021. Recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference. Hradec Králové : Magnanimitas, 2021, s. 601-608. ISBN 978-80-87952-35-1.
 
[8]HRUDOVÁ, T., HANÁKOVÁ, A., ŠIMŮNKOVÁ, K. Providing Telepractice during Pandemic Covid-19. MMK 2021. Recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference. Hradec Králové : Magnanimitas, 2021, s. 591-600. ISBN 978-80-87952-35-1.
 
[9]HANÁKOVÁ, A., URBANOVSKÁ, E., HRUDOVÁ, T. SENSE OF SECURITY AND ITS IMPORTANCE FOR THE SELF-ACTUALIZATION OF PEOPLE WITH SPECIFIC LEARNING DISABILITIES: A QUALITATIVE ANALYSIS. ICERI2023 Proceedings. Madrid : International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2023, s. 1344-1350. ISBN 978-84-09-55942-8. ISSN 2340-1095.DOI 10.21125/iceri.2023.0444
 
[10]ZVĚDĚLÍKOVÁ, J., HANÁKOVÁ, A. Parenting of People with Hearing Impairment: a Comprehensive Analysis of Perspectives and Experiences. Journal of Exceptional People, 2024, roč. 2024 (13), č. 24, s. 7-31. ISSN 1805-4978.
 
[11]HANÁKOVÁ, A., URBANOVSKÁ, E. Description of Selected Factors of Education and Training for People with Disabilities. INTED2020 Proceedings. Madrid : International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2020, s. 0402-0406. ISBN 978-84-09-17939-8. ISSN 2340-1079.DOI 10.21125/inted.2020.0176
 
[12]HRUDOVÁ, T., HANÁKOVÁ, A., POTMĚŠIL, M. Providing Telepractice in the Czech Republic. EDULEARN21 Proceedings. Madrid : International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2021, s. 12229-12233. ISBN 978-84-09-31267-2.
 
[13]HANÁKOVÁ, A., URBANOVSKÁ, E., HRUDOVÁ, T. THE NEEDS OF PEOPLE WITH IMPAIRED COMMUNICATION SKILLS IN THE CONTEXT OF SAFETY: ANALYSIS AND POSSIBILITIES FOR SPECIAL EDUCATION INTERVENTION. ICERI2023 Proceedings. Madrid : International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2023, s. 1337-1343. ISBN 978-84-09-55942-8. ISSN 2340-1095.DOI 10.21125/iceri.2023.0443
 
[14]HANÁKOVÁ, A., URBANOVSKÁ, E., PŘÍHODOVÁ, Z. Self-Concept of Individuals with Specific Learning Disabilities: a Research Overview. AD ALTA-Journal of Interdisciplinary Research, 2023, roč. 13, č. 2, s. 68-75. ISSN 1804-7890.DOI 10.33543/1302

Původní práce v recenzovaných (nebo impaktovaných) tuzemských vědeckých časopisech a příspěvky v recenzovaných sbornících z tuzemských konferencí. (výběr za roky 2020-2025)

[1]URBANOVSKÁ, E., HANÁKOVÁ, A., POTMĚŠIL, M., KROUPOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, I., ZVĚDĚLÍKOVÁ, J. Multisensoriální přístup v kontextu úpravy prostředí. QUAERE 2020: recenzovaný sborník příspěvků. Hradec Králové : Magnanimitas, 2020, s. 701-709. ISBN 978-80-87952-32-0.
 
[2]HANÁKOVÁ, A., POTMĚŠIL, M., URBANOVSKÁ, E., HUDCOVÁ, B., ŠPINAROVÁ, G., ZVĚDĚLÍKOVÁ, J. Kvantitativní výzkumná sonda do oblasti úpravy prostředí pohledem osob se zdravotním postižením v České republice. QUAERE 2021: recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů. Hradec Králové : Magnanimitas, 2021, s. 392-395. ISBN 978-80-87952-34-4.
 
[3]HANÁKOVÁ, A., URBANOVSKÁ, E., POTMĚŠIL, M., ZVĚDĚLÍKOVÁ, J., KROUPOVÁ, K., HUDCOVÁ, B. Úprava prostředí pohledem osob se zdravotním postižením. Grant journal, 2020, roč. 9, č. 1, s. 23-25. ISSN 1805-062X.
 
[4]ŠIMŮNKOVÁ, K., HANÁKOVÁ, A., POTMĚŠIL, M., URBANOVSKÁ, E., HRUDOVÁ, T. Diagnostika komunikace dětí předškolního věku s poruchou autistického spektra. QUAERE 2021: recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů. Hradec Králové : Magnanimitas, 2021, s. 402-410. ISBN 978-80-87952-34-4.
 
[5]HANÁKOVÁ, A., URBANOVSKÁ, E. Vybrané aspekty bezpečnosti v kontextu osob se specifickými potřebami. Recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference MMK 2022. Hradec Králové : Magnanimitas, 2022, s. 452-459. ISBN 978-80-87952-37-5.
 
[6]HANÁKOVÁ, A. 35 let Tamtamu. Dětský sluch, 2025, roč. 2025, č. 2, s. 19-19. ISSN 2570-8473.
 
[7]HANÁKOVÁ, A., HUDCOVÁ, B., HRUDOVÁ, T., KRAHULCOVÁ, K., KROUPOVÁ, K., POTMĚŠIL, M., RŮŽIČKOVÁ, V., ŠIMŮNKOVÁ, K., ŠPINAROVÁ, G., URBANOVSKÁ, E., VACHALOVÁ, V. Bezpečnost a vulnerabilita osob se specifickými potřebami. Paidagogos, 2023, roč. 2022, č. 1-2, s. 152-169. ISSN 1213-3809.
 
[8]HANÁKOVÁ, A., HUDCOVÁ, B., KROUPOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, I., TRÁVNÍČKOVÁ, L., POTMĚŠIL, M., RŮŽIČKOVÁ, V., ŠPINAROVÁ, G., URBANOVSKÁ, E., ZVĚDĚLÍKOVÁ, J. Vliv úpravy prostředí na život člověka se zdravotním postižením. Paidagogos, 2022, roč. 2021, č. 1, s. 5-12. ISSN 1213-3809.
 
[9]URBANOVSKÁ, E., HANÁKOVÁ, A., POTMĚŠIL, M., KROUPOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, I., ZVĚDĚLÍKOVÁ, J. Multisensoriální přístup v kontextu úpravy prostředí. Grant journal, 2020, roč. 9, č. 1, s. 86-90. ISSN 1805-062X.
 
[10]HANÁKOVÁ, A., HRUDOVÁ, T., HUDCOVÁ, B., KROUPOVÁ, K., POTMĚŠIL, M., RŮŽIČKOVÁ, V., ŠIMŮNKOVÁ, K., ŠPINAROVÁ, G., URBANOVSKÁ, E., VACHALOVÁ, V. Pocit bezpečí jako jedna z důležitých hodnot nejen lidí se specifickými potřebami. Paidagogos, 2023, roč. 2023, č. 1-2, s. 45-61. ISSN 1213-3809.
 
[11]HANÁKOVÁ, A., ZVĚDĚLÍKOVÁ, J. KOMPARATIVNÍ ANALÝZA RODIČOVSKÉHO HODNOCENÍ ŠKOLNÍ ZPŮSOBILOSTI DĚTÍ A VÝSLEDKŮ STANDARDIZOVANÉHO TESTU. Quaere 2025 (roč. XV.). Hradec Králové : Magnanimitas, 2025, s. 283-294. ISBN 978-80-87952-42-9. DOI 10.33543/q.2025.15
 
[12]HANÁKOVÁ, A., URBANOVSKÁ, E., POTMĚŠIL, M., ZVĚDĚLÍKOVÁ, J., KROUPOVÁ, K., HUDCOVÁ, B. Úprava prostředí pohledem osob se zdravotním postižením. QUAERE 2020: recenzovaný sborník příspěvků. Hradec Králové : Magnanimitas, 2020, s. 669-674. ISBN 978-80-87952-32-0.
 
[13]HANÁKOVÁ, A., URBANOVSKÁ, E., HRUDOVÁ, T., ŠIMŮNKOVÁ, K., HUDCOVÁ, B. Psychosociální parametry přístupnosti v kontextu osob se zdravotním postižením. MMK 2021. Recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference. Hradec Králové : Magnanimitas, 2021, s. 581-590. ISBN 978-80-87952-35-1.
 
[14]HANÁKOVÁ, A., URBANOVSKÁ, E. Hodnocení sebepojetí u osob s nervosvalovým onemocněním pomocí dotazníku DOS-36. Diskuze v psychologii, 2025, roč. 2024, č. 1, s. 17-25. ISSN 2694-8338.DOI 10.5507/dvp.2025.005

Kniha – celek (výběr za roky 2020-2025)

[1]HANÁKOVÁ, A., HRUDOVÁ, T., HUDCOVÁ, B., KROUPOVÁ, K., POTMĚŠIL, M., RŮŽIČKOVÁ, V., ŠIMŮNKOVÁ, K., ŠPINAROVÁ, G., URBANOVSKÁ, E., VACHALOVÁ, V., ZVĚDĚLÍKOVÁ, J. Přístupnost v kontextu osob se zdravotním postižením. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2021. 268 s. ISBN 978-80-244-6060-4.
 
[2]HRUDOVÁ, T., HANÁKOVÁ, A., ŠIMŮNKOVÁ, K. Poskytování telepractice v logopedii. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2022. 226 s. ISBN 978-80-244-6057-4.
 
[3]HANÁKOVÁ, A., URBANOVSKÁ, E., KŘÍŽKOVSKÁ, P., HAVLÍČKOVÁ, V., HRUDOVÁ, T., PŘÍHODOVÁ, Z. Sebepojetí v kontextu speciální pedagogiky: Logopedické a somatopedické perspektivy. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2025. 158 s. ISBN 978-80-244-6433-6.
 
[4]HANÁKOVÁ, A., URBANOVSKÁ, E., HRUDOVÁ, T., HUDCOVÁ, B., KRAHULCOVÁ, K., KROUPOVÁ, K., PERCZYNSKÁ, B., POTMĚŠIL, M., RŮŽIČKOVÁ, V., ŠIMŮNKOVÁ, K., ŠPINAROVÁ, G., VACHALOVÁ, V., VRBKOVÁ, T., ZVĚDĚLÍKOVÁ, J. Bezpečnost v kontextu osob se specifickými potřebami. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2023. 301 s. ISBN 978-80-244-6337-7.
 
[5]KROUPOVÁ, K., HANÁKOVÁ, A., POTMĚŠIL, M., URBANOVSKÁ, E., RŮŽIČKOVÁ, V., ZVĚDĚLÍKOVÁ, J., NAVRÁTILOVÁ, I., HUDCOVÁ, B., PAZOURKOVÁ, L., ŠPINAROVÁ, G. Úprava prostředí pohledem osob se zdravotním postižením. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2020. 254 s. ISBN 978-80-244-5898-4.

Přednáška, poster (výběr za roky 2020-2025)

[1]HANÁKOVÁ, A., POTMĚŠIL, M., URBANOVSKÁ, E., RŮŽIČKOVÁ, V., KROUPOVÁ, K., ZVĚDĚLÍKOVÁ, J., NAVRÁTILOVÁ, I., HUDCOVÁ, B., PAZOURKOVÁ, L., ŠPINAROVÁ, G. Úprava prostředí pohledem osob se zdravotním postižením. VIII. Olomoucké speciálněpedagogické dny. Olomouc 13.10.2020 – 14.10.2020.
 
[2]HANÁKOVÁ, A., HRUDOVÁ, T., HUDCOVÁ, B., KROUPOVÁ, K., POTMĚŠIL, M., RŮŽIČKOVÁ, V., ŠIMŮNKOVÁ, K., ŠPINAROVÁ, G., URBANOVSKÁ, E., VACHALOVÁ, V., ZVĚDĚLÍKOVÁ, J. Patříme k sobě aneb Podpora přístupnosti intaktních žáků směrem k žákům se zdravotním postižením. IX. OLOMOUCKÉ SPECIÁLNĚPEDAGOGICKÉ DNY. Olomouc 29.03.2022 – 30.03.2022.
 
[3]HANÁKOVÁ, A. Bezpečnost a vulnerabilita osob se specifickými potřebami. Mládež a hodnoty. Olomouc 10.11.2022 – 11.11.2022.
 
[4]HANÁKOVÁ, A., HUDCOVÁ, B., HRUDOVÁ, T., KRAHULCOVÁ, K., KROUPOVÁ, K., POTMĚŠIL, M., RŮŽIČKOVÁ, V., ŠIMŮNKOVÁ, K., ŠPINAROVÁ, G., URBANOVSKÁ, E., VACHALOVÁ, V., ZVĚDĚLÍKOVÁ, J. Accessibility and Safety in the Context of Persons with Disabilities or Specific Needs – a Monitored Issue in Research Concepts. 15th annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI 2022). Seville, Spain 07.11.2022 – 09.11.2022.
 
[5]HANÁKOVÁ, A., URBANOVSKÁ, E. Sebepojetí osob se svalovou dystrofií (nervosvalovým onemocněním). X. Olomoucké speciálněpedagogické dny. Olomouc 19.03.2024 – 20.03.2024.
 
[6]HANÁKOVÁ, A. Úprava prostředí pohledem osob se zdravotním postižením. QUAERE 2020. Hradec Králové 22.06.2020 – 26.06.2020.
 
[7]HANÁKOVÁ, A. THE NEEDS OF PEOPLE WITH IMPAIRED COMMUNICATION SKILLS IN THE CONTEXT OF SAFETY: ANALYSIS AND POSSIBILITIES FOR SPECIAL EDUCATION INTERVENTION. ICERI 2023. Seville, Spain 13.11.2023 – 15.11.2023.
 
[8]HRUDOVÁ, T., HANÁKOVÁ, A., POTMĚŠIL, M. Providing Telepractice in the Czech Republic. 13th annual International Conference on Education and New Learning Technologies 13th annual International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN 2021). Palma 05.07.2021 – 06.07.2021.
 
[9]HANÁKOVÁ, A. KOMPARATIVNÍ ANALÝZA RODIČOVSKÉHO HODNOCENÍ ŠKOLNÍ ZPŮSOBILOSTI DĚTÍ A VÝSLEDKŮ STANDARDIZOVANÉHO TESTU. QUAERE 2025 (roč. XV.). Hradec Králové 14.07.2025 – 16.07.2025.
 
[10]HANÁKOVÁ, A., HUDCOVÁ, B., HRUDOVÁ, T., KRAHULCOVÁ, K., KROUPOVÁ, K., POTMĚŠIL, M., RŮŽIČKOVÁ, V., ŠIMŮNKOVÁ, K., ŠPINAROVÁ, G., URBANOVSKÁ, E., VACHALOVÁ, V. Safety from the Perspective of University Students with Disabilities. 15th annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI 2022). Seville 07.11.2022 – 09.11.2022.
 
[11]HANÁKOVÁ, A. SENSE OF SECURITY AND ITS IMPORTANCE FOR THE SELF-ACTUALIZATION OF PEOPLE WITH SPECIFIC LEARNING DISABILITIES: A QUALITATIVE ANALYSIS. ICERI 2023. Seville, Spain 13.11.2023 – 15.11.2023.
 
[12]HANÁKOVÁ, A. Vliv úpravy prostředí na život člověka se zdravotním postižením. Mládež a hodnoty 2020. Univerzita Palackého v Olomouci 05.11.2020 – 06.11.2020

Účast na řešení grantových projektů atd. (řešitel, spoluřešitel)

  • 2005-2008 – GAČR. Harmonizace přístupů k osobám se specifickými potřebami v kontextu členství České republiky v Evropské unii – doktorský projekt GAČR 406/05/H528. Spoluřešitel.
  • IGA_PdF_2009 – Specifický výzkum – Pojetí handicapovaného člověka u adolescentní mládeže. Spoluřešitel.
  • Listopad 2009 – září 2012 – Výuka k různosti jako součást multikulturní výchovy a vzdělávání. ESF projekt, registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.2.00/08.0110, OP VK. Vědecký pracovník. Spoluřešitel.
  • 2009 – 2012 – Posilování kompetencí v oblasti informačních technologií mladých vědeckých pracovníků při práci s osobami se zdravotním postižením, ESF projekt, registrační číslo projektu: CZ.1.07/2.3.00/09.0164. Spoluřešitel.
  • IGA_PdF_2010 – Specifický výzkum – Aktuální obraz postavení logopedie jako vědního oboru a pomáhající profese s akcentem na jedince se sluchovým postižením. Hlavní řešitelka.
  • 2010 – 2012. ESF projekt. Efektivní komunikace s pacienty, příbuznými a blízkými osobami pro zdravotnické pracovníky. Výzkumné centrum integrace zdravotně postižených. Spoluřešitel.
  • IGA_PdF_2011_020 – Specifický výzkum – Terminologická gramotnost studentů speciální pedagogiky na PdF UP v Olomouci. Spoluřešitel.
  • IGA_PdF_2011 – Specifický výzkum – Možnosti profesní přípravy a pracovního uplatnění jedinců s poruchami autistického spektra. Spoluřešitel
  • IGA_PdF_2014_007 – Specifický výzkum – Včasná péče ve speciálněpedagogickém kontextu. Spoluřešitel
  • IGA_PdF_2015_013 –  Specifický výzkum – Deskripce vybraných faktorů výchovy a vzdělávání u osob se zdravotním postižením vzdělání a jeho hodnota jako faktor postojů žáků ke vzdělávání. Spoluřešitel
  • IGA_PdF_2016_022 – Specifický výzkum – Deskripce vybraných faktorů výchovy a vzdělávání u osob se zdravotním postižením – II. Vztah rodičů a dětí jako faktor ovlivňující vzdělávání dětí se zdravotním postižením. Spoluřešitel
  • IGA_PdF_2017_021 – Specifický výzkum – Sociální prostředí ve škole a inkluzivní vzdělávání. Spoluřešitel.
  • IGA_PdF_2018_008 – Specifický výzkum – Výzkum specifik speciálněpedagogické intervence a poradenství. Spoluřešitel.
  • IGA_PdF _2019_019 – Specifický výzkum – Rodina – dítě se zdravotním postižením – výchova a vzdělávání. Spoluřešitel.
  • IGA_PdF_2020_007 – Specifický výzkum – Úprava prostředí pohledem osob se zdravotním postižením. Hlavní řešitelka.
  • IGA_PdF_2021_006 – Specifický výzkum – Přístupnost v kontextu osob se zdravotním postižením. Hlavní řešitelka.
  • IGA_PdF_2022_007 – Specifický výzkum – Bezpečnost v kontextu osob se specifickými potřebami. Hlavní řešitelka.
  • IGA_PdF_2023_017 – Specifický výzkum – Sebepojetí v kontextu osob s narušenou komunikační schopností a omezením hybnosti. Hlavní řešitelka.
  • HANÁKOVÁ, A. Karty „Šeptání srdce“ pro práci s rodinami procházejícími krizí po zjištění zdravotního postižení dítěte nebo po perinatální ztrátě. Centrum inovací ve vzdělávání PdF UP, 2025.

Ostatní – odborná a konzultační činnost, ocenění

  • hodnotitelka žádostí o poskytnutí dotace – Úřad vlády ČR, odbor lidských práv a ochrany menšin
  • Centrum podpory studentů se specifickými potřebami UPOL – diagnostika SPU (DysTest); intervence u studentů s NKS
  • Odborný pracovník KA7 pro projekt UP jako komplexní vzdělávací instituce CZ.02.2.69/0.0/16_015/0002337 – digitalizace textů pro osoby se zrakovým postižením (2017-2020
  • Odborný konzultant – autorka textů portálu Šance dětem
  • členka odborné rady Chodící lidé (2011-2014)
  • členka hodnotící komise veřejného výběrového řízení Pomozte dětem (2015-2020)
  • správce systému OBD za Ústav speciálněpedagogických studií (rok 2015, 2022, 2023)
  • průběžně členka soutěžní poroty SVOUČ (studentské vědecké odborné činnosti) na PdF Univerzity Palackého v Olomouci (dnes Mozaika poznání)
  • Členka doktorských zkoušek českých i zahraničních studentů (průběžně)
  • členka komise přijímacího řízení – ústní pohovory pro obory U1SPN a logopedie
  • Cena rektora za odbornou knihu „Deskripce vybraných faktorů výchovy a vzdělávání u osob se zdravotním postižením“ 
  • Cena rektora za odbornou knihu „Úprava prostředí pohledem osob se zdravotním postižením“
  • Cena rektora za odbornou knihu „Přístupnost v kontextu osob se zdravotním postižením“
  • Cena rektora za odbornou knihu „Poskytování telepractice v logopedii“